Korsa gotlands får med finull?

S

_Sparris__

Är det någon som gjort det?
Funderade nästan på att göra det då jag skulle vilja ha lite mindre stickigt material att tova och spinna med, men fick mig en tankeställare idag då en jag träffade idag verkligen inte rekommenderade det.
Skulle tydligen inte bli nå bra, själv har jag ingen aning och är lite villrådig nu.

Tacksam för lite råd.

Sv: Korsa gotlands får med finull?

Vi har finull/dorset korsningar som nu går med en gotlandsbagge:) Vi hoppas på att det blir glansiga skinn och päls av baggen. De blir nog söta iallafall för tackorna är fläckiga:rofl:

Sv: Korsa gotlands får med finull?

Frågan är om det hjälper, om det blir mindre stickigt för att du korsar? jag vet inte, men jag vet att det bara är den allra finaste lockiga finullen som lockar uppköparna.

(du får gärna komma och hämta några säckar finull här om du vill, den står bara och väntar på att köras till tippen :angel: )

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
9 416
Senast: Lobelia
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 241
Senast: sorbifolia
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 407
Senast: Lyxzen
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar