Nej det är du som läser dåligt. Det här var det som MissFidelli svarade utifrån ditt inlägg nr 103:
Frågan till dig handlade enligt min uppfattning ingeting om någon specifik bedömning, bara ett exempel på felridning och om du tyckte det var ok att ge "bra" poäng trots den felridningen, bara för att hästen för dagen var lite spänd och överladdad.
Jag tycker man ska hålla sig till regelverket, trav på stället och/eller passage (piaffliknande) i rörelse framåt är inte piaff, och ska då heller inte bedömas som om det vore piaff. Lika väl som jag tycker att en häst som travar hela galoppmomentet i tex LC ska bedömas utifrån att momentet inte är utfört. Det kanske ändå var bättre för den hästen (eller ryttaren) den dagen att trava hela galoppmomentet, men det ska ju fortfarande inte bedömas som att momentet är utfört när det inte är det. Det är väl mer det det handlar om. Sen finns det ett spektra där emellan, kanske hästen får till några steg piaff, eller galopperar en tredjedel av momentet i LC klassen, då är ju rörelsen påbörjad i viss mån, men den ska likväl inte kunna få godkänt, det ska i så fall vara låg poäng. Vilket ju inte efterföljs i bedömningen av just piafferna, läs guidelines så förstår du...länk finns i tidigare inlägg.