Körning på Gotland

T

Touchie

hej alla glada kör manniskor på Gotland, Jag undrar var ni håller till.´Vart ni tränar och vilka klubbar ni är med i, snälla hör av er.
( det är så att jag antagligen flyttar nu efter sommaren och då vill jag veta villka klubbar mm som är "kör aktiva")
:bump:

Sv: Körning på Gotland

grattis!

sök på bunge hästcentrum eller kuskringen.nu under ditt distrikt så får du upp allt om gotland.
Gotland är ett av de fyra körtätaste områdena i sverige. De har många duktiga kuskar och en fin tävlingsanläggning.

/jenny

Hej!

De klubbar som håller på mest här är Stenkyrkaortens (SoRK), Hemseortens ridklubb (HoRK), Hoburgs Ridklubb (HRK) och Suderbys (SRK). SoRK finns på norra Gotland, SRK på mellersta och de två sista på södra delen av ön.

hej alla glada kör manniskor på Gotland, Jag undrar var ni håller till.´Vart ni tränar och vilka klubbar ni är med i, snälla hör av er.
( det är så att jag antagligen flyttar nu efter sommaren och då vill jag veta villka klubbar mm som är "kör aktiva")
:bump:

Hej!

Jag har pm:at dig om en som du kan maila till som gärna hjälper dig:)
Välkommen till Gotland förresten.:)

Senast ändrad av en moderator:

Tack tack, det är kul att försöka hammna någonstans på Gotland där dte håller till fler som har samma intresse som jag för körning eftersom det är lite lite av det i stockholm.

Årets första körtävling har varit i dag och resultatet är från nättidningen http://www.gotlandska.se/21952

Körning
Årets första körtävling i Sjonhem:
Lätt klass ponny/häst
1 Josefine Johannesson, Galleway, HORK, 113 p
2 Pia Bolin, Hercules, HORK, 111 p

Msv klass ponny
1 Ewa Weijmar Certina/Almnäs Kanon

Lätt Precision ponny/häst
1 Malin Lundgren, Magnum, HORK, 0 - 0 1 ,30,4
2 Malin Lundgren, Fuga, HORK, 0-0 1,34,2
3 Malin Lundgren, Trofé 498, HORK, 0-0 1,40,4

Msv precision ponny
1 Eva Karlsson, Aladin, SRK, 0-0 2,01,0

vadå lite i stockholm? Det finns möjligheter till tre klubbar att tävla för, och tre träningsanläggningar och 1 maratonbana plus en i eskilstuna. en hel drös med tränare finns i stockholm med :)
stockholm skåne och västerbotten är störst på körning. Bodde inte du desssutom norr om stockholm? Då har du alla chanser till kvalificerad körträning.

bara en parentes :) Gotland är givetvis bra det med.

Kan ju inget annat än att hålla med om att Gotland är bra. Men ur tävlingssynpunkt så är jag glad att jag har flyttat därifrån. Det är inte kul att åka båt med häst nästan varje gång man skall tävla. Här (Halland/Skåne) ligger många tävlingar inom rimliga avstånd. Det finns gott om tränare o många kuskar man kan titta på o bli inspirerad av. Jag har ju fördelen att kunna se hela Enbetslandslaget träna på vår klubb hela vintern oxå :love:

Men Gotland har mycket annat att erbjuda förstås!

vadå lite i stockholm? Det finns möjligheter till tre klubbar att tävla för, och tre träningsanläggningar och 1 maratonbana plus en i eskilstuna. en hel drös med tränare finns i stockholm med :)
stockholm skåne och västerbotten är störst på körning. Bodde inte du desssutom norr om stockholm? Då har du alla chanser till kvalificerad körträning.

Tyvär så bor jag söder om stockholm och måste åka igenom allt trubbel i stor stan med häst vilket inte är så kul;)

eskilstuna? och det finns tydligen en anläggning söder om stan som bjuder in fina körtränare ibland.

strunt samma, nu ska du ju till Gotland och hitta en trevlig klubb att köra för!

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Skulle vara intressant att höra ifrån er som jobbar som deltidsbrandman/RIB, hur det är att jobba som det? Vad är erat...
Svar
5
· Visningar
639
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 363
Senast: lirco11
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 989
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
24 136
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka