Körning i mörker...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare TrottGold
  • Startdatum Startdatum
T

TrottGold

...är ju världens tråkigaste tid nu! Jobbar till fyra (dock bara varanannan vecka som tur är) & när man kommer hem då är det ju kolsvart ute - tycker det är läskigt att vara ute & köra då - dels för att bilarna kör lagomt fort ibland + att det börjar bli halt. Är en unghäst jag har vilket gör att jag inte kan rida heller (om det nu skulle vara så mycket trevligare...).

Blir tyvärr så att jag kör ca: 3dagar ena veckan & 5 den andra... Är meningen att jag ska försöka komma i lite bättre kondis nu under vinter & börja snabbjobba om ett par månader...

Hur gör ni?? Visst - hade man bana eller slinga eller dylikt som var belyst skulle det ju vara piece of cake, men nu är det ju som det är...

HJÄLP!!!

Sv: Körning i mörker...

Har tur nu med varierande arbetstider,och kan köra dagtid.Men förr var det rochard med strålkastare och bilbatteri som gällde :D .

Sv: Körning i mörker...

Jag har kört mina shettisar med cykellysen på rockarden, när jag behövt köra då det är mörkt ute. Först har jg testat betterilampor - en på varje sida, men det drar så vansinnigt med batterier + ger lite för lite lyse, så jag testade att montera en dynamo på ena sidan av rockarden. Och det blev jättebra! Till nästa mörkerkärningssäsong ska det vara dynamo på båda sidor om rockarden, helt klart! Dessutom lite tryckvagnseffekt också :p (för shettisar...)

Liknande trådar

Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 121
Senast: Cilla
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 244
Senast: EmmaW
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 684
Senast: Karminnie
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka