Körkortsstrategi

Precis! Jag måste ju köra utifrån mina begränsningar och ta den tid jag behöver, annars blir det ju farligt. Nu har jag förresten varit ute och kört vår egna bil för första gången eftersom hans handledartillstånd kom på posten idag! :D Det var mycket trevligt!

Då tycker jag att du kan köra till mig någon dag så att jag får inspektera bilen, jag är ju jättenyfiken på den :D Vägen från dig till mig är väldigt snäll men varierande, så den lär passa dig bra nu utifrån vad du skrivit här i tråden.

När jag tog körkort så brukade pappa och jag köra i sthlms innerstad på sen kväll/natt, och det tyckte jag var skönt! Det är så många filer man ska vara rätt i jämt, och rödljus man inte får missa, så att öva på det innan en trafikmassa adderas var riktigt bra. Sen körde jag mycket i Södertälje också, och det kanske kan vara ett tips, att ta sig till mindre städer som ändå är städer i stockholmsregionen? Just för att få de mellanlägen du beskriver. Allt detta är iofs bara tillämpligt när du kan övningssköra privat, och egentligen ganska uppenbara saker, men äsch, nu är det redan skrivet så jag skickar iväg!

Min sambo har precis fått sitt handledartillstånd och så fort vi har fått installerat hundburen i bilen så ska vi komma oss ut på lite turer. Hans familj bor i Västerås och Köping och då kan man slå flera flugor i en smäll genom att hälsa på och passa på att övningsköra dit och hem och lite inne i stan. :)

Då tycker jag att du kan köra till mig någon dag så att jag får inspektera bilen, jag är ju jättenyfiken på den :D Vägen från dig till mig är väldigt snäll men varierande, så den lär passa dig bra nu utifrån vad du skrivit här i tråden.

Vi var nästan borta vid dig, men svängde av vid Lunda industriområde. :) Vi får definitivt köra bort till dig någon dag.

Du vet ju ungefär hur jag jobbar, och jag har inget inplanerat någon dag alls nu förrän den 8e när valpen ska på utställning, ni är välkomna när som helst!

Jag åker iväg och jobbar till och med fredag och sedan är sambon iväg med bilen över helgen, men veckan efter det borde vi kunna hitta någon dag. :)

Hej och hå! Min körlärare pressar mig att jag måste köra upp snart! :nailbiting: Det känns som om hon lika gärna hade kunnat säga att jag ska hoppa utför ett stup.

Idag övade vi på- och avfart på motorväg, acceleration och körfältsbyten. Jag är helt slut efter att ha kryssat mig fram och tillbaka över körfälten på Södra länken och på Essingeleden. Först gick det väldigt knackigt och jag höll så hårt i ratten att den ville följa med när jag kollade i döda vinkeln. Men på slutet gick det faktiskt bra.

Hej och hå! Min körlärare pressar mig att jag måste köra upp snart! :nailbiting: Det känns som om hon lika gärna hade kunnat säga att jag ska hoppa utför ett stup.

Idag övade vi på- och avfart på motorväg, acceleration och körfältsbyten. Jag är helt slut efter att ha kryssat mig fram och tillbaka över körfälten på Södra länken och på Essingeleden. Först gick det väldigt knackigt och jag höll så hårt i ratten att den ville följa med när jag kollade i döda vinkeln. Men på slutet gick det faktiskt bra.
Det är det enda jag är bra på i Sth. :cry:

En uppdatering: Nu har jag bokat in uppkörning och teori! Planen var egentligen att få det gjort före jul, men körläraren har varit sjuk vid ett flertal tillfällen och nu är hon på långsemester utomlands, så hon tyckte att vi skulle göra en paus med körlektionerna från mitten av december och sedan köra intensivt i januari för att då göra uppkörningen.

Det har dock inte blivit så mycket kört här hemma - mest korta bitar och i enkel trafik, så jag hoppas att jag inte har hunnit glömma bort sådant som körläraren tycker att jag ska öva på.

Jag har fortfarande inte lyckats få till speglarna på ett bra sätt. Jag till och med drömmer jobbiga drömmar om att jag försöker att titta i sidospeglarna men att jag inget kan se. Ett annat problem är att komma ihåg och kolla vilken hastighet det är på den nya vägen efter en korsning. Ett tredje problem är att jag har svårt att hålla hastigheten. Antingen går det för fort eller så går det för sakta.

Ett annat problem är att komma ihåg och kolla vilken hastighet det är på den nya vägen efter en korsning. Ett tredje problem är att jag har svårt att hålla hastigheten. Antingen går det för fort eller så går det för sakta.

Jag var likadan..
men... jag insåg att det handlade om att vara uppmärksam..
När du ska svänga in- kolla vilka skyltar som finns..
samma med hastighet.. vara med och alert..

Överlever du essingeleden så klarar du allt ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka