Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis till dig också!Grattis! Följt tråden i smyg eftersom jag själv tragglat på körskola. Tog också mitt idag
Grattis! Följt tråden i smyg eftersom jag själv tragglat på körskola. Tog också mitt idag
Jag skrev teorin i måndags och idag gjorde jag förarprovet. Nu har jag körkort! Tack för alla tips och stöttning i tråden!
Grattis till er båda! Bra jobbat båda två!Grattis! Följt tråden i smyg eftersom jag själv tragglat på körskola. Tog också mitt idag
Jag skrev teorin i måndags och idag gjorde jag förarprovet. Nu har jag körkort! Tack för alla tips och stöttning i tråden!
Åh vad bra du är!
Grattis! Följt tråden i smyg eftersom jag själv tragglat på körskola. Tog också mitt idag
Hahah, jag kommer ihåg hur det var när jag tagit körkort. Alla pratade om att det skulle kännas sååå konstigt att vara själv i bilen osv. Jag tänkte mer "åh, så skönt att det äntligen är lugnt när jag kör!" å andra sidan, jag övningskörde mycket med farsan och så fort jag inte körde helt jätteperfekt (vilket såklart sker ganska sällan under övningskörningstiden) så muttrade han, kom med några negativa kommentarer m.m. Om han väl var tyst, då visste jag att det var så bra att lärarna på trafikskolan skulle ha berömt mig. Tog lång tid innan jag kunde köra avslappnat med honom i bilen...GRATTIS till dig också!
Första tiden efter jag tagit kortet var det så konstigt att sitta ensam i bilen
GRATTIS till dig också!
Första tiden efter jag tagit kortet var det så konstigt att sitta ensam i bilen
Jag köra själv idag för första gången.
@Philosophia Väcker din tråd eftersom jag är i samma sits som du var - vuxen och nu på g att ta körkort .
Ungefär hur många lektioner behövde du ta? Jag hörde precis att siffran 54 lektioner a 40 min (om man inte kör privat) gäller som snitt och jag fick lätt slaganfall, men sen tänker jag att det kanske är rätt normalt? Jag kommer dock köra en del privat också.
Min uppfattning är att det blir många fler lektioner om man kör i storstad än på landsbygd.
Då skulle jag tro att du har väldigt lätt för dig.Jag körde 12 (dubbla, så 24 enligt den kalkylen men det fanns inga 40 minuters att välja på).
Och två gånger privat med pappa.
I vuxen ålder (25).
Då skulle jag tro att du har väldigt lätt för dig.
När jag körde på trafikskolan hade de leltioner man skulle gå igenom med moment. Jag tror att det var ca 18 lektioner med olika moment. Som de skule visa och man skulle klara av för att få gå vidare.
OT
Sen tror jag det är olika noga på olika skolor. Första skolan jag gick på var enormt petiga. När jag bytte skola tyckte de att jag var redo för uppkörning.
@Philosophia Väcker din tråd eftersom jag är i samma sits som du var - vuxen och nu på g att ta körkort .
Ungefär hur många lektioner behövde du ta? Jag hörde precis att siffran 54 lektioner a 40 min (om man inte kör privat) gäller som snitt och jag fick lätt slaganfall, men sen tänker jag att det kanske är rätt normalt? Jag kommer dock köra en del privat också.
Jag hörde precis att siffran 54 lektioner a 40 min (om man inte kör privat) gäller som snitt och jag fick lätt slaganfall
Då skulle jag tro att du har väldigt lätt för dig.