Tanken är alltså att köpa bil när jag har körkort (alternativt medan jag övningskör så jag har en bil att övningsköra i på sidan av körskolan om det blir automat). Skulle vara guld att kunna åka iväg utanför stan om vinternätterna och bättre kunna utöva mitt intresse för rymd och foto så det är givet att jag ska ha egen och inte springa och låna bil (vilket jag ändå inte kan)
För övrigt - jag funtar inte på automat av lathet utan pga de begränsningar jag har av min funktionsnedsättning. Däremot är jag lat. Så då är det fastställt
Självklart försöker jag med manuell först, det säger ju sig självt att det är bättre att kunna det också så går det mot alla odds så är det ju bara bra. Men jag ser det som föga troligt att jag kommer klara av det utan att spendera 10 år på körskola liksom, och då kanske det är värt att begränsa mig till automat istället för att lägga en hel förmögenhet och gråta blod för att få ett manuellt kort tänker jag. Roligare att köra i all ära men körglädje skiter jag i, jag vill inte ha ett körkort för att det vore kul att köra, jag tycker mest att det verkar läskigt (och är läskigt, iaf i traktor som rimligtvis är mindre läskig än en bil). Vill jag färdas på ett kul sätt så har jag cykel.
Jag vill ha körkort för att på ett smidigt sätt ta mig från punkt A till punkt B när jag inte kan cykla, utöver det för att det ser bra ut i cv. That's it, i övrigt har jag noll och inget intresse av att kunna köra.
Ursprungsfrågan var VILKEN av de två vi på Buke tyckte att man ska ta och de allra flesta tycker att man ska ta växlad. Detta förutsatt att man har förutsättningar för det, vilket de allra flesta har oavsett diagnoser och annat.
Nej, det var det inte. Det säger sig självt att manuellt är bättre än bara automat och att automat är bättre än inget. Det är inte raketforskning liksom utan det begriper jag själv utan att fråga buke.
Ursprungsfrågan var hur pass begränsad man blir av att ta för enbart automat, om det finns fördelar, samt bonusfrågan vilka skillnader det egentligen är utöver växelspaken.