Det som skiter sig för mig är en aspergerdiagnos som inte direkt gjort några under för automatiseringen, utan det som för normalt folk sätter sig i märgen med tiden får jag inte sällan köra manuellt så att säga. Jag måste tänka på vartenda litet steg, och ju fler steg desto svårare varje gång och mer energi- och tidskrävande blir det. Blotta tanken på rondeller tex skrämmer skiten ur mig, och att slänga in att jag ska ha koll på växel hit och dit samtidigt som jag ska ha koll på övrig trafik och vad jag själv gör... Hjälp!
Tog traktorkort i gymnasiet, och kan ju säga som så att läraren inte hade gett mig traktortkort om det inte inneburit ett IG i kursen som han tyckte vore orättvist (säkerligen med faktumet att jag inte kommer köra traktor i bakhuvudet
). Det som för andra flöt på blev för mig som första lektionen varenda gång. "Få se nu, nyckeln i, sen den där, sen den där, och så upp med den...". Ju fler moment desto svårare blir det, hela tiden.
Är inte alls sugen på att sätta mig bakom en ratt själv egentligen, jag känner mig alldeles för osäker och skulle med körkort och bil förmodligen cykla för det mesta ändå, men det skulle onekligen underlätta en hel del att kunna köra.
Vad är det för begränsningar som finns med automat egentligen? Jag har typ ingen i omgivningen med bil jag kan låna så det i sig känns inte som någon större nackdel. Och ja jobbmässigt kommer jag ju aldrig bli tvungen att kunna köra manuellt ändå, eller bil öht för den delen.