Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Egonson_ På min cavaletti gick det att dra åt skruvarna så dom inte rörde sig. Har du sett att du måste skruva på själva toppen av skruven?

@Lillkumpula Hon gillar koner, hennes grej, mindre glad uppsyn när det är dressyrkörning.:p Ja precis, hon är standard. 97 i mankhöjden är hon.

@_moa_ men herregud vilken söt och fin ponny! Riktigt luftig och fin galopp.

Liten avstickare, men Isak blev igår riden på riktigt för första gången. :D
Skötte sig helt perfekt. Ryttaren gled av en gång i trav och isak stannade bara och kollade på henne.

923230_10152170728422637_6685668001932675387_n.jpg

10330353_10152170728302637_6629287592034982686_n.jpg

Måste skryta lite över min medryttare som här kör för första gången och det gick super=)
Duktiga Jorunn som är snäll med även de ovana=)

Jorunnochmedryttaren1_zps8725f33f.jpg

Full fart=)
Jorunnochmedryttaren_zpsc66d18cd.jpg

@_moa_
Så man ska liksom "klämma" fast skaklarna med hjälp av skruvarna? Så tänkte jag men har dragit åt både skruv och sedan mutter tycker jag. Men ska undersöka den lite närmre :)

@Egonson_ På din beskrivning av skruvar och muttrar så misstänker jag att de ser ut som mina skaklar fast jag har ingen cavaletti. Iaf så är det skruven du ska skruva så pass hårt att den klämmer fast röret som är inuti som du skriver och muttern som sitter på skruven skruvar du upp för att liksom "låsa" skruven.

Tack båda! Det är värre än Ikea-möbler detta ;) Ska skruva på den lite i eftermiddag!

Precis så är det @Pinkilly , tyckte bara inte jag kunde dra skruven så hårt att skakeln blev fixerad men får prova igen, det ska ju uppenbarligen gå bra ;)

Igår kväll blev jag färdig med vagnen, gud så skönt! :banana:

Jag har oxå döpt den till Rosa :D Rosa som i Roosa inte råsa fast med en tydlig koppling till att vår tävlingsfärg är rosa som i råsa :p Sitsen på kuskbocken är ljusrosa och jag ska försöka få tag på en konstläderfärg som är mörkrosa/cerice som färgen på vår övriga utrustning oxå ska jag sätta dit den på kuskbocken :D

För övrigt ska jag köra Cosan imorgon! Längtar så det står härliga till och har redan fjärilar i magen även fast jag vet att det kommer gå jättebra, det är bara för att jag är så spänd inför att äntligen komma igång med körningen oxå! :love:

Mitt projekt är ju hos fodervärd och har inte dragit vagn sen hon stack i höstas och fastnade i staketet.

Fodervärden har tömkört många mil, dragit diverse släpor och annat man kan tänka sig att dra.

Hon är uppstallad i ett litet travstall med egen rundbana och det finns både stora travare och ponnytravare på plats.

Den här veckan ska de sätta henne i vagn igen och köra på ovalen med draghjälp. Nu behövs det väl snarare stopphjälp men ändå...

Väntar spänt på rapport!

Mitt projekt är ju hos fodervärd och har inte dragit vagn sen hon stack i höstas och fastnade i staketet.

Fodervärden har tömkört många mil, dragit diverse släpor och annat man kan tänka sig att dra.

Hon är uppstallad i ett litet travstall med egen rundbana och det finns både stora travare och ponnytravare på plats.

Den här veckan ska de sätta henne i vagn igen och köra på ovalen med draghjälp. Nu behövs det väl snarare stopphjälp men ändå...

Väntar spänt på rapport!

Vad spännande. Hoppas att det går bra :)

Jag hade ju sett så fram emot att köra Cosan idag men självklart hade dom börjat gräva med massa kablar där jag tänkte köra så det blev inget :-( Jag vill inte gärna köra på vägen första gången så därför väntar vi lite istället.

Igår beställde jag hem konstläder til kuskbocken, hittade skitsnygg cerise färg. Idag kom det och den är helt perfekt färgen! Jag älskar den, kommer bli så snyggt!

Jag ska göra själva sitsen i rosa, inte sidorna men så tänker jag göra en hel sits oxå i rosa så jag kan byta till den om jag vill plocka bort maratonkuskbocken :-)

Köpt en ny sele - igen :o En Tärnsjösele med både findäckel och giggdäckel. Så nu har jag två (tre?) Tärnsjöselar helt plötsligt, jag som drömde om en :o Har gjort riktiga klipp den senaste tiden, nu får jag inte köpa mer! :D Eventuellt kommer jag dock sälja den första Tärnsjöselen jag köpte. Får fnula på det.

Shopping, shopping, shopping :D

Nu har jag handlat selar och rockard för lika mycket som jag köpte hästen för. Igår var jag och köpte mig en DO träningsvagn, ska åka och iaf montera skakeländarna idag, så får jag se när det löser sig med hjälp att passa in sele och vagn.

/AA

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar