Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har heller inte kunnat komma åt mitt konto trots att jag har en reggad mail osv... Sjukt störigt, gillar inte heller nya designen.

Min vagn har punka :arghh:
Skulle fått däcket igår, men de hade inte fått hem rätt slang än.. Så jag måste vänta till tisdag. Hur ska jag klara mej?

Hm.. finns det inte ganska stor variation på innerslangar hos t ex clas ohlson och coop? Tänkte att det kan vara värt att kolla där:)

Shit vad ovant att se snö! Menar du att detta var i går, blir lika förvånad var gång!
Här ska det bli 19+, nästa vecka blir det betessläpp :eek: :)

@Egonson_

Detta avlånga land :) ... Vårvintern är i full gång här, snön lär inte försvinna på bra länge. Betessläpp... Tjaa om vi får lika tidig sommar som förra året så i början av juni, annars midsommar, det brukar vara standard:) Sen börjar hästarna stallas in en efter en från mitten av augusti till slutet av augusti. Gräset brukar frosta i september.

Det är livet utanför Sveriges växzonkarta :)

Hm.. finns det inte ganska stor variation på innerslangar hos t ex clas ohlson och coop? Tänkte att det kan vara värt att kolla där:)

Jag kan inte sätta i slang i ett slanglöst däck själv, det är för svårt för teoretikern sthu :p och sambon har annat så vi lämnade in det istället. Man måste ju stödja de lokala företagarna lite memed

Blev en liten tur i dag på några kilometer :)
1173863_10152356839779648_1452067346183147573_n.jpg

10015660_10152356840464648_8348431047631898651_n.jpg

Känner att det är dags för mig att stiga ur skuggorna(tystheten) och presentera mig.
Emma heter jag. Jag har följ buke i tysthet i flera år utan ett ord, men känner att jag vill in i buke-familjen nu ;)
Körning är min grej och jag har gjort några starter i lättklass under dom senaste två åren.
Det känns som om 2014 kommer bli ett toppen år! Jag har gjort ett hästbyte och har flera ridskolehästar jag får framförallt träna men även tävla så det känns som det kommer bli ett riktigt utvecklande år för mig som kusk :)

Senast ändrad:
@Lillkumpula
TACK :)
Min egna är en 4årig Welsh Partbred, vbl/welsh av cob typ, på 149 (153 bak) som jag håller på att köra in. De andra är en mini och en standard shettis, två fjordingar - en c och en d-ponny och en sista är en NF c-ponny.
Jag har varit utan vagn ett tag men nu när jag har hämtat hem min nya så ska det köras för fullt :D

@Pinkilly , jag vill inte prata om det på FB då jag nämligen har "smyg köpt" honom... Min familj och släkt tyckte att det var ett alldeles strålande beslut att sälja min gamla häst och vara hästlös, så jag har verkligen inte vågat berätta att jag har en ny... I och med att jag först hade han på foder så har jag bara sagt när folk har frågat om det är min, bara sagt att "nä jag äger honom inte" ;)

Men nu är lill Sparven min :D

Jag funderade över att frångå min favoritfärg när jag klurade på maratonfärg till Cosan men nu har jag släppt den dumma tanken, pink it is :love:

För övrigt så går allt så himla bra nu. Min lilla fröken är tillfreds och harmonisk och träningen går superbra. Nu ska vagnen på bara jag får lite hjälp någon dag, ser verkligen fram emot att börja köra igen :-D

Inridningen går också som en dans, skrittat på henne fyra gånger och hon är så duktig :love:

Det känns så himla roligt att kunna variera och även ridträna henne lite. Jag är ju ryttare från grunden så det känns underbart att sitta uppe på en hästrygg igen :love:

Är så glad!
Det känns som man kan börja se en ganska tydlig förändring av honom nu :)
7v sedan jag hämtade honom.

Dessa är säljarens bilder.
samsung2014326_zps7f8c95cb.png

samsung2014328_zps9f7dfecc.png

samsung2014325_zps3c0bd4f1.png

Två bilder från igår :)

10293733_761561230543327_2775508191203623850_o_zps343adee5.jpg

sparvgubben_zps7b8968f1.jpg

Den sista bilden är 5 dagar gammal :)
1458695_759150900784360_811851624633939865_n_zps64354333.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar