Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körfolkets snacktråd!

Jag har svarat på era PM :) Han är 112cm. Har en spekulant nästa helg, så jag håller tummarna hårt!

Jag tycker den ser ut att vara i minsta laget rent estetiskt. Hur den passar i övrigt vet jag inte. Men det är ju en smaksak.

Jag tycker den ser ut att vara i minsta laget rent estetiskt. Hur den passar i övrigt vet jag inte. Men det är ju en smaksak.

Fast den är inte för liten den är anpassad för C-ponny och hon är 135 cm hög=)
Jag struntar i hur snygga vi är, väl anpassad utrustning går före:D

Och håller inte med om att det är en smaksak.. utrustningen ska ju passa, om jag skulle köpa större vagn bara för jag anser de är snyggare kommer vikt och balanseringen bli helt fel för oss.
Och det är inte rätt mot min häst att ha en utrustning som är gjord för större häst.. eller mindre för den delen heller bara för kusken tycker de är snyggare.

Så faktiskt har du fel här, min vagn passar perfekt på Jorunn:)

Klart att det är viktigast att vagnen passar men jag föredrar en högre vagn med mer spelutrymme för hästen att röra sig i. Både estetiskt och sen när man ska ut och gasa i skogen är det en klar fördel ;)

Ska man gasa i skogen vill man ju ha en så låg tyngdpunkt som möjligt. Och jag personligen eftersträva ett så kort ekipage som möjligt när jag tävlar, det är mycket lättare att hantera.

Ska man gasa i skogen vill man ju ha en så låg tyngdpunkt som möjligt. Och jag personligen eftersträva ett så kort ekipage som möjligt när jag tävlar, det är mycket lättare att hantera.

Ja här förstår jag inte att sitta högre upp gör ju bara ekipaget mer ostabilare om man börjar bygga uppåt:cautious:

En rockard vill jag verkligen inte ha högre upp på Jorunn är så som den jag har nu.

Och en rockard är ju inte riiiiktigt till för att gasa sunt i skogen, även om jag har gjort det några gånger med min.:D
Upp för branta backar och runt olika hinder i sandgropen vi har här i stallet.

Det är väl därför jag kikar lite lätt efter en maratonvagn för att kunna gasa runt lite i skogen och tävla maraton i framtiden=)

Det beror ju på hur den är byggd! Men generellt så ja! Det var inte det jag kommenterade, utan att Nielas rockard skulle vara för liten!

Sa inte att den var för liten utan sa att den var i minsta laget. ;-)

Fast det är ju samma sak bara 2 olika meningar=)

Fast du har ju fel i det då den är gjord för c-ponny och hon är liten c-ponny så det är tvärtom den är mer åt de för stora hållet om man nu måste dra de åt nått håll=)

Visa gärna en bild på vad du anser vara optimal rockard till en C-ponny?

Åhhh vilket underbart vårväder det är ute.

Jorunn och jag tog en härlig solig vårkörrunda.
Här är första gången vi kör in i skogen jag har helt underbara körvägar verkligen:d

1794649_10152631331633998_465997612_n_zps4718e2dc.jpg

Sedan åkerkanten som stallägaren klipper och håller fint som vi får rida på,
Denna slinga är ca4 km lång och går runt hela stallets marker:)
Perfekt att trava och galoppa på=)

603409_10152628882508998_56297171_n_zps000ccc79.jpg

Vi har också haft underbart vårväder hela helgen, nu längtar jag verkligen tills tävlingssäsongen drar igång!

I lördags var det körträning, vi började med att checka av så att det vi tränat på hela vintern satt, och tänk det gjorde det! Det är så härligt, vi har verkligen utvecklats enormt mycket den här vintern! Sedan höjde vi ribban lite, och fick nya läxor ;) Komma fram i trav från halt med bibehållen form gillade inte min ponny ;)

DU väljer att se det som kritik. Jag säger bara vad jag tycker och tänker, kvittar om jag lägger upp 50 bilder med hästar och vagnar så kommer du ändå inte förstå vad jag menar. Jag hade föredagit en högre/längre rockard på din häst men självklart så funkar ju den du har.

*kl*

Haft en riktigt härlig hästhelg! I lördags blev den en 8 km promenad med Cosan i solskenet. Tyvärr stormade det en hel del men det var skönt ändå och Cosan fick mycket miljöträning :D

Sen igår så packade vi in oss i transporten och drog iväg till klubben för att träna i ridhuset. Vi har varit där två gånger innan och då har det varit fullt ös med hoppning, lektioner mm så hon har varit rätt uppspelt så vi har fått fokusera på att ta det lugnt bara men igår var vi alldeles ensamma i hela stora ridhuset (två ridbanor) så vi kunde verkligen få till bra träning och undersöka varje vrå av ridhuset i lugn och ro oxå :D

Var väldigt nöjd med henne och det var så roligt! Sen att jag klarar av att lasta henne själv och kan åka helt utan hjälp gör ju verkligen att det känns roligt också.

DU väljer att se det som kritik. Jag säger bara vad jag tycker och tänker, kvittar om jag lägger upp 50 bilder med hästar och vagnar så kommer du ändå inte förstå vad jag menar. Jag hade föredagit en högre/längre rockard på din häst men självklart så funkar ju den du har.

Klart jag tar de som kritik för de är vad det är:)
du får självklart tycka vad du vill och ha de vagnar du vill till dina hästar.
Så har jag de jag tycker bäst till min=)

KL

Jag och Isak har äntligen kommit igång (IGEN!!) på riktigt nu känns det som. Jobbar kortare dagar 3/5 veckodagar nu och våren är här!

I helgen gick vi en LÅNGtur med kompisen i skogen och jobbade i vagn på dressyrbanan.
På fredag kastreras han så då får han ta det lugnt ett par dagar.

Idag blev det ännu en långpromenad.

Bjuder på bonusbild från idag
10003510_10152065997332637_1708628750_n.jpg

Är ni också motiverade nu när solen lyser och våren är på väg? :D

Man blir sååå sugen p åen liten pålle när man ser din yyybersöta lilla pålle=):D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar