Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körfolkets snacktråd!

Nej gratis var de då inte :). Just nu spånar jag lite på om det skulle gå att använda de medarna att bygga något lite lättare på. Din lilla kälke såg ju väldigt trevlig ut! jag tyckte nog att vagnen blev väl tung för lilla shettisen att dra på medar. Den väger ju faktiskt 70 kg.

J

slade2.jpg

å vilken smidik kälke!! ser jättemysigt ut att åka ikring på...
Och smart fastsättning av svängeln, jag (bad pappa) svetsade fast min, så den sitter ju kvar.. men fick en ide ändå, de där skruvbultarna var ju smarta, tack för bra tips! då har jag nog en svängel jag kan få fast...
Lagom tills snön är borta!

Meeen det skulle visst snöa i helgen igen! ;)

Kl
Tömkörde härom dagen och herr L var på sprudlande humör. Min plan var att växla mellan lite volter och raka spår, men L verkade ha en annan tanke eller också tänkte han inte alls :p Han sprang på som sjutton så att jag inte hann med, så det blev nästan bara volter. Men klart positivt att han var så pigg och glad, normalt är han rätt bekväm av sig :) Övade på lite ryggningar på töm också och de funkade kanon, trots att de varit lite av en stötesten innan.

kl

idag har vi varit ute på våran första körträning utanför stallet.
Allt gick superbra både lastningen och att köra på nytt område.

Jorunn fick testa en maratonvagn, hon fick dra den lite och hon reagerade inget, vad tycker ni om storleken på vagnen??
Är den lagom? jag har fått erbjudande om att köpa den och jag gillar att man kan åka 2 där fram på den och vid tävling sätta dit en kuskkil.
Skacklarna är för långa så de ska isånnafall fixas om de blir köp=)

Jorunnkoumlrlektion22Feb14_zpsd8da366f.jpg

JorunnmedMaratonvagnen_zpsa68f86c8.jpg

1969173_10152596851988998_2043448887_n_zps50827f6d.jpg

Jag föredrar faktiskt att köra fyhjulig vagn nu när jag fått testa det ett tag. Det känns bekvämare både för häst och kusk. Sen är det trevligt att kunna ta med lite folk i vagnen. Jag tycker inte skaklarna ser för långa ut men det är ju svårt att avgöra på en bild. Tänk på att hästen ska kunna sträcka ut i galopp utan att kunna slå i bak i vagnen. Annars så ser den ut att vara ganska lagom storleksmässigt.

Den vagnen tror jag du kommer att få mycket nytta av och ponnyn kommer att gilla att dra den :d Skaklarna är ju rätt lätt att korta om du känner att du vill göra det sedan. Värre om de varit för korta!:meh:¨

Vi har bytt ut våra 2-hjuliga till fyrhjuliga.

KL

Nu har jag och Isak (äntligen!) kommit igång med körningen igen efter vinterns lilla uppehåll. Han skötte sig såå fint idag och var glad över att dra vagn igen. Vinterns dressyrarbete i töm har dessutom verkligen gett resultat, så himla kul att se :)

Bild från idag då vi jagade bokstäver på dressyrbanan :D Han var helt vit av skum mellan bakbenen när vi kom tillbaka.

1974976_10152044821842637_33015916_n.jpg

Gick super att köra vagnen och Jorunn vart superpigg och drog på sm aldrig förr.
Såå kul=)

1920263_10152613399988998_550713013_n_zps0bba8389.jpg

När vi kommit igång lite med kör-dressyren ska jag försöka få med en fotograf ned till dressyrbanan :D Lite bilder behövs!

*kl*
Smygläser här fast jag inte uppdaterat på lääänge :) Min lillskrutt är till salu, har insett att det inte riktigt funkar att plugga 100% (visserligen på distans), jobba 70% och ha två hästar :( Han är ingen gå-i-hagen-ponny utan vill ha ett aktivt liv och som det är nu kämpar jag för att en av hästarna ska få lagom motion, och då blir det min stora som behöver gå ner i vikt. Än så länge inga vettiga svar, mest barnfamiljer, trots att jag skrivit i annonsen att han enbart vill vara körponny. Barnen bockar han gärna av ;)

Det jag skrivit tydligt i annonsen är att han ska komma till ett aktivt hem. Frågan är vad folk anser som aktivt. Av de svar jag fått verkar folk tycka, iallafall när det gäller små ponnyer, att ett aktivt hem är allt där de inte bara går i hagen.. Mutter.. Jag hoppas jag hittar det perfekta hemmet, annars släpper jag honom inte!

Jag såg din annons, han är så fin! Fick jag ha fler hästar hade jag kastat mig över han, hade ju varit perfekt i par med Pippi. Hoppas du hittar en bra köpare!

Det finns en tjej som kör par som letar efter en till häst, visst är din runt 120? Jag ska se höra med min tränare vem det är så skickar jag ett PM till dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar