Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körfolkets snacktråd!

*Knapplån*

Premiär!
20140119_143739.jpg

Gud så mysigt! Fungerar dom bra?

Jag bangade att köpa medarna när jag såg priset... Tror det får bli min födelsedagspresent nästa år från pappa, han kan det där med att svetsa och fixa:)

Tillägg:

Framför allt är jag nyfiken på om du tycke medarna var lagom breda?

Ja, direkt billiga var medarna ju inte men det verkar vara bra kvalité! Bredden kan jag inte säga så mycket om ännu men av vad jag sett på bilder dels från DO dels från Dominiakz så ser de här medarna ut att vara av samma dimension som på alla andra slädar.

Själva slitytan är ju av rostfritt stål och lite bredare än fyrkantsröret. De kan dessutom bytas ut om de blir slitna. Det tor jag inte lär hända med min släde. Östergötland är nog inte bästa stället att bo om man vill köra släde ofta!

har kollat påderas röda släde för 14000 på DO, någon som har den som kan lägga ut lite bilder? Får man plats 2 där fram eller måste en sitta där bak som kör?

Kl
Idag har jag äntligen ägnat mig åt lite körning. Det var alldeles för längesedan sist. Tömkörde en stund först för att se att alla kommandon funkade och det gjorde de :) Till och med backen gick bra, trots att vi haft svårt för det innan. Sedan tog vi fram kälken som vi använde vid inkörningen. Har inte använt den på ett år nästan, men inga konstigheter tyckte L. Jag var nästan beredd på en reaktion på ljudet, men det kom ingen. Är himla nöjd med min kille idag :)

Åhh vad roligt, ja nu när det är mörkt ute kör jag bara p åhelgerna och ägnar veckorna åt ridning.
När det blir lite ljusare ute måste jag göra nått schema.
Har medryttare Ons och Fredagar så då blir de ridning. Vad tror ni om följande?

Måndag ridning
Tisdag körning
Onsdag ridning
Tors körning varannan vecka ridning(dressyrlektion)
Fredag ridning
Helger en dag körning en dag ridning
På sommaren vill jag iaf ha en dag till att rida iväg på långturer=)

Vila har jag aldrig inplanerade utan de kommer av sig själv naturligt.
Man ska iväg på annat, man är sjuk osv,

kl

Dagens övningar med timmerkälken. Hoppas vädret håller i sig så vi kan fortsätta och få lite dragvana (och välmotionerad häst).

1546307_10151961010262991_1362917913_n.jpg

/AA

*knapplån*

Jag har börjat kolla efter en loksele till min shettis. Någon som kan råda om vad som är bra etc. Verkar finnas nya att köpa på Bole, Börjes och Ädelssons.

Hittade även ITE men de säljer inte direkt till kund och dessutom stod det att den endast var för lättare arbete. Nu undrar jag ju givetvis vad de menar med lättare arbete? En shettis lär ju inte kunna dra speciellt mycket hur som...

Ser ju hur stabilt ut som helst och mysigt:D

KL
idag var de så premiär för första riktiga galoppturen med vagnen och det gick superbra.
Jorunns galopp är så runt och mjuk så det känns riktigt skönt i vagnen=)

Åh, galopp :d, det längtar jag också efter! Här kommer det att bli skritt ganska länge (han är travad i rockard utan minsta problem, men jag tror att jag vinner på att vänta med den här hästen).

Är du nöjd med dina körtäcken? De blev fina.

/AA

Åh, galopp :d, det längtar jag också efter! Här kommer det att bli skritt ganska länge (han är travad i rockard utan minsta problem, men jag tror att jag vinner på att vänta med den här hästen).

Är du nöjd med dina körtäcken? De blev fina.

/AA

Ja jag är supernöjd med dom, de bästa är att man behöver inga spännen alls och de gillar jag=)
Ska sy ett som är lite tjockare härnäst=)

Idag körde jag ut tillsammans med 3 ridande stallkamrater i solen, underbart med lite sol.

Fick en fina bild på oss i fina vädret

1779341_10201443001262614_2013278094_n_zps8521e4c0.jpg

Åh, vad härligt det ser ut! Jag vill också! Men jag är alldeles för frusen av mig för att fixa körningen såhär års, så det får vänta till vårvärmen.

Åh, vad härligt det ser ut! Jag vill också! Men jag är alldeles för frusen av mig för att fixa körningen såhär års, så det får vänta till vårvärmen.

Jag fryser inte så mkt, jag har ett täcke över benen, och jag ser också till att ha under fötterna så jag inte har de mot stål.
Händerna har jag första under ett par stickade vanliga fingervantar sedan 3 fingervantar över och då fryser jag inte.

Nu har vi inte så kallt -4 grader bara=)

Skulle de bli kallare kommer jag köpa batteridrivna värmehandskar=)

Du hör ju själv vad jobbigt det låter :p Om jag rider behöver jag inte ha hälften av det på mig och ändå inte frysa :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar