Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad roligt det låter. Låter som det kan vara en kul häst
Jag har inte så mycket körning att rapportera. Tömkörde i veckan och det gick bra, kunde till och med galoppera på töm , vilket vi inte kunnat innan. Annars har jag ramlat av en gång i förra helgen när L tyckte att han skulle tvärvända och springa åt andra hållet och jag satt barbacka. Slog mig inte. Idag skulle vi hoppa för andra gången uppsuttet och det gick jättebra tills vi kom lite nära och L snubblar över bommarna och dyker framstupa. Tack och lov verkar han ha klarat sig utan några men, men man vet ju aldrig om det dyker upp nåt om nån dag eller så. Det verkade inte heller som självförtroendet fick sig en törn för han hoppade två jättefina språng efteråt. Men jag blev skiträdd. Ska han snubbla så varje gång han kommer lite fel och river? Bara att öva på för mig antar jag...
Idag blev det lite tömarbete på dressyrbanan och Isak var fin men lite distraherad. Låg megastora vattenpölar på bannan så vi passade på att både trava och galoppera igenom dem och Isak plaskade snällt i
Bild från idag (sorry att han ser ut som en tax)
Känns som jag äntligen (igen) fått tillbaka inspirationen vilken känns så skönt. Har dessutom hittat en tjej som ska hjälpa mig 1-2 gånger i veckan. Känns jobbigt för att det alltid bara varit jag med Isak men skönt då jag vet att jag gör både mig själv och Isak en tjänst!
Vilket sött uttryck han har Hoppas det går bra med inkörning sedan i vår. Du får ursäkta om jag ställer mycket frågor, men jag är nyfiken, och du behöver inte svara om du inte vill. Har du köpt honom eller är det en foderhäst? Vart tog russet vägen förresten?
Prinsen är köpt. Vi lärde känna varandra 1998 när han vandes av från sin mor. Så han är här för att stanna tills han dör.
Russet är ute på foder hos en travtjej. Hon är förbannad för att tävla men ska träna henne och så har vi kontakt med en kusk som vill tävla men inte har tid att träna fullt ut. Blir nog perfekt
Russet kommer även ridas in av hennes medryttare. Känns jättebra än så länge De har kört med sulky några gånger och ska börja med rockard.
Igår blev det äntligen kört igen . Timmerkälke och medhjälpare, men han fick iaf dra, han är ju 4 nu, så det är ju verkligen dags att komma igång med regelbunden körning (tömkör gör jag minst 3 ggr i veckan).
Hundavel & Ras Japp, ursäkter. Detta är inom kattvärlden men jag är glad att man tidigt avlade bort skelögdhet hos siameser, innan dess föredrog man...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.