Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körfolkets snacktråd!

Såld till en vän där hon ska tränas och tävlas i dressyr.

Jag får väl satsa på connemaran :D

Jag vet inte, kanske. Hämtar hem en ny i helgen och jag minns inte om han blev inkörd som ung, ska fråga de som isf borde gjort det!

Det är en till connemara, en valack e Backuddens Mouintain Haze u Shanna ue Rolls Royce.

Typ alla hans halvsyskon är inkörda och en bunt av de har tävlat ponny-em i fyrspann. Så är han inte inkörd borde det inte vara ett problem :p

Han är född 1998 och jag hade honom på foder när han var 4 och vi jobbade på ridskolan tillsammans.

På söndag ska jag rida :D

Vad roligt det låter. Låter som det kan vara en kul häst :)

Jag har inte så mycket körning att rapportera. Tömkörde i veckan och det gick bra, kunde till och med galoppera på töm , vilket vi inte kunnat innan. Annars har jag ramlat av en gång i förra helgen när L tyckte att han skulle tvärvända och springa åt andra hållet och jag satt barbacka. Slog mig inte. Idag skulle vi hoppa för andra gången uppsuttet och det gick jättebra tills vi kom lite nära och L snubblar över bommarna och dyker framstupa. Tack och lov verkar han ha klarat sig utan några men, men man vet ju aldrig om det dyker upp nåt om nån dag eller så. Det verkade inte heller som självförtroendet fick sig en törn för han hoppade två jättefina språng efteråt. Men jag blev skiträdd. Ska han snubbla så varje gång han kommer lite fel och river? :nailbiting: Bara att öva på för mig antar jag...

KL

Isak har haft 1 månads vintervila men nu är vi igång med tömkörningen igen och kommer komma igång med vagnen snart hoppas jag.

Lite bonusbilder från idag :D

kl

Idag hängde en i stallet med på en runda med Jorun, vi travade massor och bitvis var det rätt lerigt och Jounn fick dra på rätt bra:)

Vi mötte 2 bilar, 4 hästar och 2 som var ute och gick och allt gick toppen
Duktiga Jorunn:D

Kl

Idag blev det lite tömarbete på dressyrbanan och Isak var fin men lite distraherad. Låg megastora vattenpölar på bannan så vi passade på att både trava och galoppera igenom dem och Isak plaskade snällt i :D

Bild från idag (sorry att han ser ut som en tax)

Känns som jag äntligen (igen) fått tillbaka inspirationen vilken känns så skönt. Har dessutom hittat en tjej som ska hjälpa mig 1-2 gånger i veckan. Känns jobbigt för att det alltid bara varit jag med Isak men skönt då jag vet att jag gör både mig själv och Isak en tjänst!

Han är visst inte inkörd men det kanske kan bli ett projekt i vår, mu är det alldeles för mycket snö!

Tack vad söt du är :D

Fördelen med att ha haft honom sen han var 1! Man kan utbilda och forma precis som man vill från grunden!

Vilket sött uttryck han har :) Hoppas det går bra med inkörning sedan i vår. Du får ursäkta om jag ställer mycket frågor, men jag är nyfiken, och du behöver inte svara om du inte vill. Har du köpt honom eller är det en foderhäst? Vart tog russet vägen förresten?

Prinsen är köpt. Vi lärde känna varandra 1998 när han vandes av från sin mor. Så han är här för att stanna tills han dör.

Russet är ute på foder hos en travtjej. Hon är förbannad för att tävla men ska träna henne och så har vi kontakt med en kusk som vill tävla men inte har tid att träna fullt ut. Blir nog perfekt :)

Russet kommer även ridas in av hennes medryttare. Känns jättebra än så länge :) De har kört med sulky några gånger och ska börja med rockard.

Aha, då är jag med :) Låter ju som en bra plan med russet och vad kul med den nya att den "hittat hem" :)

*kl*

Igår blev det äntligen kört igen :). Timmerkälke och medhjälpare, men han fick iaf dra, han är ju 4 nu, så det är ju verkligen dags att komma igång med regelbunden körning (tömkör gör jag minst 3 ggr i veckan).

/AA

Wiiii , idag tog vi våran första galopp till vagn:D

Började med att köra ut själv i snöovädret de snöade massor. efter 10 minuter började solen skina och himlen vart blåO_o
Snacka om aprilväder hehe

Jorunn skötte sig superduper idag och vi travade massor, klättrade i branta backar och gick även nerför en lång brant backe och det gick super.

Lite bilder från dagen=)

1512688_10152508477963998_467020795_n_zps8c0e279a.jpg

1526576_10152508478503998_1037286838_n_zpsa2459ed9.jpg

Klättring pågår=)

1525716_10152508872523998_1820390607_n_zps620d639a.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar