Sv: Körfolkets snacktråd!
Idag fixade vi fast svängeln på min fyrhjulsvagn och skulle ut en sväng och träna inför julafton. (Skulle köra familjen på en tur). Allt gick bra ända tills vi hade 200m kvar.. Det är en vänstersväng ner på skogsvägen och en backe neråt. Jag sa åt sambon att hoppa av vagnen och hålla honom när vi skulle ner där ifall han skulle reagera på att vagnen sköt på lite. Det tog inte en millisekund sen var han i fullt sken.. Jag lyckades hålla honom på vägen, men i svängen precis utanför stallet välte vagnen och jag flög ur. Sambon skrek på mig, han trodde att jag hade fått vagnen över mig.. Men jag hade bara lite ont, inget brutet, så jag sa till honom att springa till hästen. Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv, minuten innan jag kom fram till min älskade häst, jag hann tänka 1000 otäcka tankar om hur skadad han kunde vara, men han mådde bra, var helt lugn och jag kopplade bort de lilla bitarna av skackeln som satt kvar och vi gick in. Han hade inte fått en skråma! Då kom choken.. Gud vad jag lipade.. Som en liten flicka.. Och kramade min älskling.. Fy vad hemskt!
Vi tog väl hand om hästen sedan gick vi ut och kollade på vagnen. När den välte hade hela fram stycket gått av, skaklar och draglinor hade gått av.. Det måste väl ändå ha varit en jäkla tur att de gick av, annars hade ju vagnen inte lossnat från hästen?
Vagnen kan jag nog skrota..
Kan han ha blivit så rädd för att vagnen tryckte på? Jag kanske hade spänt bakselen för löst?
Men vad gör jag nu? Vågar man köra honom igen?
Usch vilken hemsk dag
ligger i soffan och är mörbultad, fortfarande skärrad