Körbilder

Sv: Körbilder

Nej, men jag har nosgrimma när jag kör och ingen ska komma och göra hallelulejatecken för att man inte använder det. Nosgrimman hör visst till körning, utan nosgrimma får du inte tävla skolkörning.

Vad har du för körkunskaper? Läs f ö Pufffans svar.

Vad jag har för körkunskaper???:confused: Vad har det med nosgrimmor att göra? Vet ingen som kör "vanlig" körning (skolkörning kanske det heter) som inte har nosgrimma på sin häst!

Så bara för att pufffan skriver att det inte hör hemma i körningen så e de så?

Du får gärna sätta ihop ett litet häfte med "regler" för vad som gäller och inte gäller inom körningen så jag vet det till nästa gång jag får ev. frågor!;)

Får jag be om svar på dom här två frågorna: Vilka ni? På vad sätt skulle mina svar till Pepa varit otrevliga?
Därefter är den här delen av tråden förhoppningsvis avslutad.

Skrev ni i all hast då jag tyckte de flesta svaren, som gav kritik, bland annat _L_ och du (_L_ har svarat för sig själv i ett annat inlägg), lät lite negativa.

End of discussion??!

Nej, men jag har nosgrimma när jag kör och ingen ska komma och göra hallelulejatecken för att man inte använder det. Nosgrimman hör visst till körning, utan nosgrimma får du inte tävla skolkörning.

Men pufffan säger ju att det inte hör till! ;) :D
Ska ta bort min det först jag gör imorgon! *hihi*

OBS! Detta är ironi till ev. som kan missförstå mig!!!

Jag kan ju bara svara för vad JAG tycker. Jag kan ju säga att vi har inget körhuvudlag med nosgrimma. Dom vi arbetar ihop med i skogen har heller inte det. Jag tycker bara att det ser lite "udda" ut. MEN det är ju MIN åsikt.

Du är ingen nybörjare på DIN häst!

Det räcker långt det!

Här inne på körning kan man tro att det är föreningligt med det som kamikazepiloterna gjorde på Pearl Habor (de offrade sitt liv för den livsfarliga uppgiften) att köra häst!

MEN (där satt den!) jag hörde mig för ang. olycks-statistiken ridning/hästhantering kontra körning.

Hör och häpna! Körolyckorna är få!!

Konstigt med tanke på allt okunnit folk som finns ute i stallarna..;)

Så fortsätt du att ta det lungt och väx ihop med din häst och kanonfint att du har hjälp att tillgå!

Råden här på Buke är många..ta till dig det som känns bäst för dig och din fina pålle!

Åke..efter tre barn har jag def. en bröstsele inköpt på Lindex när jag hoppar!:eek: :D

Nosgrimma eller inte - det kan diskuteras....

Vare sig jag rider, eller nu kör, vill jag att hästen skall vara så nöjd med sitt bett att den accepterar det och egentligen inte BEHÖVER nosgrimma. Men i detta fallet så var det en nödvändighet för att få mitt lilla busmonster att sluta gapa och "släppa ner" bettet i munnen för att undgå att lyssna på mig. Efter en tid med nosgrimma har han nu helt slutat med detta och jag kan köra både med o utan. :)

Kanske inte är så vanligt att man använder "rid-nosgrimmor" - men det var vad jag hade hemma, och det fyllde sitt syfte.
Har sett att man vid körning ofta har sådana som lixom sitter fast i huvudlaget och ligger ovanför bettet - en sådan hade inte hjälpt mig.

i brukskörning får man väl inte använda nosgrimma, men att säga att nosgrimmor inte har i körning att göra är fel. Du gör alltså rätt för jag antar att det är bruks du kör.

Du är ingen nybörjare på DIN häst!

Det räcker långt det!

Här inne på körning kan man tro att det är föreningligt med det som kamikazepiloterna gjorde på Pearl Habor (de offrade sitt liv för den livsfarliga uppgiften) att köra häst!

MEN (där satt den!) jag hörde mig för ang. olycks-statistiken ridning/hästhantering kontra körning.

Hör och häpna! Körolyckorna är få!!

Konstigt med tanke på allt okunnit folk som finns ute i stallarna..;)

Så fortsätt du att ta det lungt och väx ihop med din häst och kanonfint att du har hjälp att tillgå!

Råden här på Buke är många..ta till dig det som känns bäst för dig och din fina pålle!

Det var nog nått av det vettigaste som skrivits i denna tråden! :banana: :)

Åke..efter tre barn har jag def. en bröstsele inköpt på Lindex när jag hoppar!:eek: :D

:rofl: :bump:

att körolyckorna är få har väl med att få kör och väldigt många rider eller jobbar i stall. ? Tror statisktiken skojar med oss, eller så inser de flesta sina begränsningar och kör inte. Tur för resten av samhället och för försäkringsbolagen såklart.

Undrar om travolyckorna ens räknas in pga att det oftast är företag och det går under arbetsskada.

Det viktigaste är ändå att OM det händer något med en körhäst, så händer det massor. Har själv fått avliva min ponny i en körolycka, och hört om flera andra olyckor med vagnar där hästar gått genom villaområden o tagit med sig det mesta på vägen.

//kamikazejenny

att körolyckorna är få har väl med att få kör och väldigt många rider eller jobbar i stall. ? Tror statisktiken skojar med oss, eller så inser de flesta sina begränsningar och kör inte.

Eller också är det ett resultat av allt tjat (inte minst på Buke) om säkerhet och "hur man ska göra". :angel:

LIA

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Gnägg 5 månader har redan gått (igår egentligen) sedan jag tog beslutet att ta bort min fina Vit efter lång tids sjukdom som vi aldrig fick...
Svar
2
· Visningar
1 476
Senast: KrullTroll
·
Övr. Hund Jag ska äntligen bli med hund - igen! :bump: Efter min älskade schäferhanes Nero's bortgång där han sommaren 2012 fick somna in endast...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 081
Senast: Zvinto
·
Gnägg av min älska Kaka. Efter bara ett halvår tillsammans tog vår saga slut och det hat har verkligen varit som en saga. I januari sålde...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 842
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård