Sv: Körbilder
Om ett par vanlig vävbandstömmar fastnar är jag då tämligen säker på att spännet snabbt ger efter, och på den andra bilden undrar då jag hur du kan veta hur mycket töm som finns kvar, eftersom den är tagen så att man ser kuskens rygg, och inte ser hur långa tömmarna är. :smirk:
Har haft lika tömmar (presis efter redskapet) och jag nästan snubblade av att gå så nära, vill iaf ha en meter till
Men jag tycker tömmarna kan ha nån form av ihopsättning som gör att de går sönder ifall man skulle fastna om man nu tycker det är mer riskfyllt med delade.
På mina reptömmar till lokselen sitter de ihop med en läderbit - går iof inte att dela men om man fastnar går säkert läderbiten sönder ist!
Ang uppsamlade tömmar så är det lite svårt att avgöra.
På första bilden ser det ut att vara lite oordning men kanske bara för ögonblicket!
På andra bilden vet man ju inte eftersom det inte finns mkt kvar av tömmarna att hålla reda på :smirk:
Om ett par vanlig vävbandstömmar fastnar är jag då tämligen säker på att spännet snabbt ger efter, och på den andra bilden undrar då jag hur du kan veta hur mycket töm som finns kvar, eftersom den är tagen så att man ser kuskens rygg, och inte ser hur långa tömmarna är. :smirk: