QuickStar
Trådstartare
Pållan fick en släng av korsförlamning för en månad sen och vid röntgen visade det sig att hon har Kissing Spines, mitt i sadelläget, 4 kotor. Nåt positivt är att hon inte har ont av dessa och har inga pålagringar eller fula kanter. Framtidsutsikterna är med andra ord ljusa. Och jag ser det snarare som en fördel att jag nu vet om det så jag kan arbeta henne på rätt sätt som förebygger pålagringar och smärtor.
Så, tömkörning är ju jätte bra men vi har sååå fina vägar här som går att köra på så jag kan inte låta bli att leka med tanken om att köra in henne.
Jag tänker som så att ju mer ryggmuskler (eller ja muskler öht) minskar ju risken för ryggproblem så om man kör har man ju också bra koll på HUR hon går och man kan ju även där lägga henne i en korrekt och bra form men hon vid dom tillfällena slipper ha min på ryggen.
Så jag tänkte titta in här o se vad ni mer körkunniga tycker?
Är det en bra idé, tror ni det kommer att ge den effekt jag önskar?
Synpunkter och råd önskas!
Så, tömkörning är ju jätte bra men vi har sååå fina vägar här som går att köra på så jag kan inte låta bli att leka med tanken om att köra in henne.
Jag tänker som så att ju mer ryggmuskler (eller ja muskler öht) minskar ju risken för ryggproblem så om man kör har man ju också bra koll på HUR hon går och man kan ju även där lägga henne i en korrekt och bra form men hon vid dom tillfällena slipper ha min på ryggen.
Så jag tänkte titta in här o se vad ni mer körkunniga tycker?
Är det en bra idé, tror ni det kommer att ge den effekt jag önskar?
Synpunkter och råd önskas!