Köra par med rockard, funkar det verkligen?

ameo

Trådstartare
Moderator
Det finns en rockard (cavaletti/oxer) som det går att köpa en parstång till.
Någon som har provat att köra par med rockard? Funkar det bra? Hur går det med balansen på rockarden?
Jag känner mig väldigt tveksam, men det vore kul att höra några personliga erfarenheter!

Jag har för mig att de diskuterats i gruppen Körfolk på FB (och var det inte där, så måste det varit här, för det är de enda körforum jag läser), vad jag kommer ihåg var det väl ingen större hit .

Det finns en rockard (cavaletti/oxer) som det går att köpa en parstång till.
Någon som har provat att köra par med rockard? Funkar det bra? Hur går det med balansen på rockarden?
Jag känner mig väldigt tveksam, men det vore kul att höra några personliga erfarenheter!
Det går alldeles utmärkt om du har dubbla skaklar, men inte med parstång eftersom det är oerhört svårt att balansera den, bara du lutar dig lite i vagnen ändras balansen och eftersom vagnen inte sitter "fast" kommer den röra sig mycket uppåt/bakåt/framåt/nedåt vilket selar och utrusning inte är gjorda för att klara. Jag har inte själv gjort det men tidaholmsvagnar är mycket tveksam till om det är en bra ide', däremot med dubbla skaklar tror jag inte det är någon skillnad än med enbett.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
600
Senast: Åsa A
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: Sassy
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
907
Senast: Ajda
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Adventskalendertråden 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat