P

Piccoliiina

Jag har en D-ponny, men han är för tillfället skadad.
Men när han väl är igång igen, så har jag funderingar på att köra in honom.

Jag kan näst intill inget om körning, men skulle väldigt gärna vilja lära mig!
Vill mest kunna, tjaaa... köra runt på småvägarna här omkring, lungt och så här.
Mest för nöjes skull.
Men hur ska jag gå till väga?
Och vad behöver jag? Och pris på det?

Tacksamm för hjälp!

/PL :bump:

Sv: Köra in!

Du behöver först o främst kunskap, och en körkunnig.

Jag skulle kontakta de skånska körsällskapen, beroende på var du bor. Du har tur som bor i skåne, det finns mycket körning där, och mycket aktiviteter, tävlingar mm. Gå in på kuskringen.nu och kolla på kördistrikten där efter tränare och kontaktperson.

Ett annat alternativ är att skicka iväg honom en månad. Då är det bara du ska som utbilda dig sen med. :)

/jenny

Sv: Köra in!

Okej, tackar för informationen!

Dock är jag inte så villig att lämna bort honom, men därimot är jag väldans villig att själv lära mig nya saker! :idea:

Så om jag kan, så kanske jag kan lära min pålle sen.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: Bison
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 977
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv