Köra in äldre häst

_Runaway_

Trådstartare
Vi har funderat på att köra in vår D-ponnyvalack till våren/sommaren. Han är 19 år, och det kanske är emot honom, men han är pigg och fräsch för sin ålder. Jag tror absolut han kan bli en trevlig körhäst bara han får ne bra start i branschen ;)
Jag funderar lite på om det bästa vore att skicka honom på inkörning hos någon som verkligen kan? Någon som i så fall vet någon som tar emot hästar för inkörning (PM:a namn)? Vad brukar priset ligga på? Och ur länge brukar man ha hästen borta?

Sv: Köra in äldre häst

miamiamia som brukar vara här bor i stockholm hon tar emot hästar för inkörning.

Om du inte kan få bra hjälp hemma med inkörningen då du själv kan vara med är det bättre att skicka iväg. Men det är nog ganska nyttigt att vara med en del själv också om det är möjligt så du vet hur det går till osv. Du kan själv börja med tömkörningen om du inte gör det redan! Och kolla upp åkes tips.

Tycker absolut ni ska köra in er häst!

Det finns flera som kör in hästar och priserna varierar..
Tiden han är borta är ju också oerhört induviduellt..är hästen tömkörd sedan innan..är det en väldigt ung häst osv..
Sedan antar jag att ni "bara" vill ha satt honom för vagn så att han kan grunderna..dvs, ni kräver inte så mycket mer än att han blir en trevlig fritids-körar-häst!:D

Nu är ju eran kille lite till åren och säkert rutinerad fastän han inte är körd.
Därför skulle jag tro att de inte behöver så lång tid på sig..fast givetvis ska de inte STRESSA fram någonting.

Är du beredd att skicka din häst en bit?
Och vad tycker du själv att det kan vara värt att det kostar inkl transport t o från inkörningen?

Blev du förvånad över svaret??? Man får vell inte begära att folk skall läsa när inte hästarna får gå ut... ;):rofl:

Till trådskaparen: Som Åke skrev så kör miamiamia in hästar, och är tränare... hör av dig dit, om inte annat så vet hon vart du kan få hjälp om inte hon har tid...

Tack ska kolla upp det :bow:

Trygg: Jag har ingen aning om hur mycket en inkörning kan vara värd i pengar, har ingen erfarenhet om det. Vill helst inte skicka honom utanför stockholm.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 679
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 682
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 960
Senast: TinyWiny
·
Körning Jag slogs av den här tanken för ett tag sedan och den vägrar släppa. Tänkte se om några här har erfarenhet och tankar. Jag har en...
2 3
Svar
45
· Visningar
10 791
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar