köra eller inte köra???

Filur F

Trådstartare
idag är det egentligen tänkt att jag ska köra hästen till veterinären 8 mil hemifrån.. Men det bara fortsätter och snöar och enligt uppgifter så är det inte plogat på E4:an som vi ska köra på...

Hade ni vågat köra eller hade ni avbokat besöket???

// F

Sv: köra eller inte köra???

Det beror på hur lång resan är, hur mycket det snöar och vad jag har för bil + transport.

Jag hade vägt in alla faktorer och gjort en avvägning på hur säkert/osäkert det är på vägarna.

Jag hade inte kört om inte besöket är livsviktigt, annars hade jag bokat om tiden. Men kör försiktigt om du kör!

Om det är ett mycket viktigt besök och svårt att få tider på kliniken hade jag åkt ändå. Förutsatt att både bil och släp är utrustade med ordentliga vinterdäck och att du kör försiktigt! ;)

Kolla även på trafiken.nu och se om det är några olyckor på sträckan du ska köra. Är ju inte roligt att bli stillastående när det snöar massor.

E4:an hade jag inte oroat mig för. Det är de mindre vägarna som är jobbiga ifall det är oplogat.

Jag hade kört! Man får rätta hastigheten efter väglaget bara och vara ute i god tid!

Jag hade nog inte heller kört om det inte är väldigt viktigt. Spec inte om oplogat. Trots att jag har 4wd och kör lugnt och försiktigt.
Sen får man ju räkna med att det finns ANDRA på vägen som kanske inte kör vettigt vid oplogat och kasst väglag bara för att man själv gör det...

Jag hade inte kört om det inte hade gällt liv eller död.
Finns ingen anledning att ge sig ut med häst och trailer när vägarna är dåliga.Det är för stora risker.Hjälper ju inte alltid att själv köra försiktigt när det finns så många andra dårar på vägen...
Jag kör inte ,trots 4wd,dubbar och ny boogiesläp!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 956
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 925
Senast: Svartkatt
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 503
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 673
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2