Köpte en skrivare...

Corax

Trådstartare
Japp. Det gjorde jag. MEN... Innan jag öppnade kartongen så läste jag på den och där stod; Bläckpatronerna till denna skrivare går inte att fyllas på.
Ok... Innebär detta endast att man måste köpa nya eller går det inte att byta dem (fyra stycken)?

*novis på skrivare*
 
Sv: Köpte en skrivare...

Jag kan inte tänka mig att de har gjort en engångs-skrivare, så antagligen menar de bara att du måste köpa nya patroner när färgen i dem tar slut.
 
Sv: Köpte en skrivare...

Det betyder att du inte kan fylla på själva patronerna, utan måste köpa nya patroner. Vissa skrivare har patroner som man kan fylla på med enbart bläck, men de är nog inte så vanliga hos privatpersoner.
 
Sv: Köpte en skrivare...

*phew*
Vad bra! Jag trodde också att det var så men blev så himla osäker. Då river jag upp kartongen på en gång. :)
 
Sv: Köpte en skrivare...

Jag köpte en "skrivare" nyligen också (begagnat) och köpte 2 patroner till på en gång för att den var slut..
Visar sej att patronen inte passar trots att det från försäljaren av patronerna stod att de skulle passa till just den modellen så nu vågar jag inte ens köpa några nya, vill inte riskera att få betala för nåt som jag inte kan använda :crazy: *suck*
 
Sv: Köpte en skrivare...

Tassetass skrev:
Det betyder att du inte kan fylla på själva patronerna, utan måste köpa nya patroner. Vissa skrivare har patroner som man kan fylla på med enbart bläck, men de är nog inte så vanliga hos privatpersoner.

Sambon brukar lite fint bända upp locket till den patronen som innehåller den svarta färgen och fylla på med svart bläck, köpt i Ullared för billig penning. Egentligen ska man inte kunna göra så med den. Säkrast är ju förståss att köpa ny patron.
Vi har en HP- deskjet.
 
Sv: Köpte en skrivare...

Bläck(patroner) som inte rekomenderas av skrivartillverkaren kan förstöra hela skrivaren dessutom. Köpte billigt bläck till skrivaren varpå den pajade. Enligt kunniga var det "bara" att köpa nytt skrivarhuvud (600kr!), gjorde det men icke sa nicke. Det var bara att skrota den skrivaren och det blev en dyr affär för att bara kunna kontatera att den var paj. :(
 
Sv: Köpte en skrivare...

Men om de inte passade trots att det stod specificerat från tillverkaren så gå och lämna tillbaka dem till affären där du köpte dem och få pengarna tillbaka. Det är ju falsk marknadsföring om det står att de passar när de inte gör det.

Har du inga gamla patroner till skrivaren du kan ta med dig till affären och visa för dem som säljer nya så att de kan plocka fram rätt? Annars är ju knepet att köpa originalpatroner från samma märke som skrivaren om det finns möjlighet. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 490
Senast: Rie
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 029
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 511
Senast: Tualma
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp