Vi köpte en ponny som sades vara en trygg o säker barnponny, läromästare... Fick hem den, den hade löss,men det är behandlat! Dagen efter red flickan när j longerade, ponnyn drog/ryckte ner huvudet några ggr så dottern höll på att följa med. Dagen efter red dottern igen, men utan lina. O ponnyn rycker ner huvudet så hon åker i backen o blir rädd. Även visat aggressivitet i hagen mot barnen o lägger gärna öronen bakåt. Tredje dagen red vi på ridbanan först o jag sa åt dottern att hela tiden röra på tyglarna så han inte skulle fångandes att dra ner huvudet, men när vi skulle ta galopp i skogen så gjorde han det i samband med att han bockade, så hon åkte av o fick hjärnskakning o näsblod.En som köpte en häst av mig sa att hon ägt denna ponnyn o hennes dotter hade den gjort likadant med, så de hade hävt köpet hos den Hästhandlare de köpt ponnyn hos och hon rekommenderade oss att göra detsamma, för det var ingen bra barnponny. Jg kontaktade säljaren som driver utbildningsstall o förklarade läget samt sa att vi ville lämna tillbaka honom. Hon sa att det var inget fel på ponnyn, ridskolan som haft honom tidigare hade uppgett att han var snäll att rida, så hon vägrar att ta honom tillbaka. Vad kan jag göra? Hon annonserade ut ponnyn som sagoponny/förstaponny... Hon driver utbildningsstall, kontraktet står på hennes namn o pengarna fördes över till hennes konto, räknas hon som näringsidkare då? Hon hade tagit ponnyn i ett ombyte till en ridskola. Vad har jag för rätt? Jag har sagt att om hon inte tar ponnyn tillbaka så stämmer jag henne...för vi känner oss lurade,vi ville ha en trygg o snäll barnhäst.