Köpt fastighet.

åke

Trådstartare
Köpte en fastighet från ett dödsbo ..handpenningen är betald. Vi tar över första december. När handpenningen betalades så kom båda parter överens om att en möbel i ena huset skulle tillfalla dom gamla ägarna. Helt okej. Nu såg vi på en loppissida att fler och fler grejer från gården ligger ute av säljaren. VI bryr oss inte speciellt mycket, men får det verkligen gå till så här?? Värdet på möblerna är runt 4-6000 så det är inga stora pengar. Det var även sagt att sakerna skulle lämnas kvar i byte mot att slippa städa. Själv känner jag att finns det tid att åka 2 mil och hämta möbler borde det finnas tid att städa. Vilket dom sa att dom inte hade... Vad gäller när handpenningen är lagd??
 
Köpte en fastighet från ett dödsbo ..handpenningen är betald. Vi tar över första december. När handpenningen betalades så kom båda parter överens om att en möbel i ena huset skulle tillfalla dom gamla ägarna. Helt okej. Nu såg vi på en loppissida att fler och fler grejer från gården ligger ute av säljaren. VI bryr oss inte speciellt mycket, men får det verkligen gå till så här?? Värdet på möblerna är runt 4-6000 så det är inga stora pengar. Det var även sagt att sakerna skulle lämnas kvar i byte mot att slippa städa. Själv känner jag att finns det tid att åka 2 mil och hämta möbler borde det finnas tid att städa. Vilket dom sa att dom inte hade... Vad gäller när handpenningen är lagd??
Vad står det i pappren? Om det står att det säljs inkl möbler/saker men ostädat så får dom inte ta något alls.
2 av mina hus är köpta så,men i detta så kom vi överens om vilken möbel dom ville ha och vilka bilvrak jag ville ha borttransporterade.
 
Kommer inte exakt ihåg, men i stil med att... Fastigheten Överlåtes i det skick det är i dag (8 november) köparen ansvarar själv för städning och kvarlämnade möbler.
Dock lovade vi att dom fick ta ett vitrinskåp. Vill ju inte bråka om småsaker heller. Men vi ska träffa dom i morgon för att gå igenom var tex vatten, avlopp och hur pannan fungerar.
Till saken hör att bostaden skulle stå tom nu. Men vi lovade säljaren att deras son fick bo kvar till dem första december . Sonen är bästa vän med dotterns pojkvän.. Så bråk är vi inte ute efter. Mest bara fundering från min sida.
 
Har glömt uppdatera.
Hur som, allt som skulle vara kvar på gården var kvar. Var några små grejer bara som något av barnbarnen ville ha som dom tog med sig.
När papprena skulle skrivas så ville dom tydligen ha något skåp, men det blev inget med det. Dom har haft fyra månader på sig att hämta grejer.
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Myzan87
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 854
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 763
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 380
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp