Kopiera bild från film??

eldione

Trådstartare
Behöver svar ganska snabbt!
När jag spelar upp en dvd på min dator, finns det då något sätt som gör att jag kan pausa och kopiera en viss bild under filmens gång?
Den spelas upp i Windows Media Player!

Skulle vara jättebra!!!!! :bump:
 
Sv: Kopiera bild från film??

Någon annan? Tigertofflan loggade nog ut?
Förstod att man kunde trycka på knappen "prt sc" men vad gör man sen? Det händer knappt nåt :crazy:
 
Sv: Kopiera bild från film??

du går in i ett bildprogram och kopierar in bilden i ett nytt dokument
 
Sv: Kopiera bild från film??

när du klickar för att göra en printscreen så kopieras hela skärmen..
håller du in alt+printscreen så kopieras endast rutan du har uppe
 
Sv: Kopiera bild från film??

Du kan ha funktionen i ditt DVDspelarprogram. Kan finnas en knapp som heter "Create a snapshot" eller dylikt om du har tur.
 
Sv: Kopiera bild från film??

Jag försöker göra samma sak med en film i Windows media player. Lyckas importera hela skärmbilden, men sen när jag vill beskära bilden så blir det konstigt... den gör bilden mindre men tar delen längst upp till vänster (inte den delen i mitten som jag vill ha)?? någon som förstår vad jag menar?
 
Sv: Kopiera bild från film??

använd ett filmredigeringsprogram tex sony vegas eller windows movie maker, där kan man frysa bilden och få den som ett foto.
 
Sv: Kopiera bild från film??

hur exakt gör man i windows movie maker, det programmet har jag använt lite iaf... Om jag pausar bilden, vad ska jag göra sen? tacksam för din hjälp :bow:
 
Sv: Kopiera bild från film??

Exakt så visade det sig att det blev för mig med :devil: och det går inte at spara heller, blir bara en svart bild :(
 
Sv: Kopiera bild från film??

Nu har jag inte Win movi maker på denna datorn men jag ska försöka förklara...
Jo.
När du har kommit fram till det ögonblick du vill "fota" trycker du på knappen med en kamera under där du ser filmen.
Så ska det komma upp en spara som ruta och den sparas.
dock brukar bildkvaliten bli ngt sämre wmm men det få man leva med.
 
Sv: Kopiera bild från film??

Det ingår i windows xp. går inte att få till tidigare windows versioner tror jag,.
 
Sv: Kopiera bild från film??

jo, jag kom på det efter en stund :o Man kan även gå in under menyn Tools och sedan klicka på "Take picture from preview". Men jag kan passa på och fråga om en annan sak: Om jag vill klippa filmen så gör jag det i Windows movie maker, men hur ska man göra om man vill spara den som mpg igen? Sedan en annan sak, vet du om Passagen stödjer filmspelning? La upp en film där, men den fungerar inte...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: swemale
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 384
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp