Köpekontrakt hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

sweetheart-27

Visst är de så att: så länge ja sitter med ORGINAL kontraktet och båda partner skrivit under och att de står ingen ting om pengar dvs vi skulle inte betala en krona uta få hund gratis, så går ja med ryggen fri om något skulle hända ??? Enligt kennelklubben så kunde ja göra va ja ville med hund de har hon inget att säga om! och att ja har rätten på min sida om något inträffar ??? :o

Någon som är kunnig med kontrakt på hund?????

Sv: Köpekontrakt hund

Har du papper på att du äger hunden (köpekontraktet) så står det dig fritt att i din tur sälja om du vill.

Antar att det är vad det gäller..

ja hade inte tänkt sälja, då ja fick (ta över) en hund som hade fart illa och som sluta med avlivning pgr av att den blev allt mer knepigare
och aggresiv, men nu anmäler ägaren mig för stöld av hund, plus att hon gick ut i tv och sa att hunden va stulen, hade sålt den sen sagt att den va avlivad osv, hon gick ut med 100% falska anklagelser, och allt är nu polisanmält, men då menar ja att så länge ja sitter med ett påskrivet kontrakt så går ja med ryggen fri! Där står de att ja är ny ägare under köpare, men har det någon betydelse vem som står som ägare på jordbruksvärket ???? :eek: :eek:

Nej, det har ingen betydelse om vem som står som ägare hos jbv. Ett köpekontrakt/överlåtelsekontrakt är det enda som är juridiskt gångbart.

Va bra att ja har rätten för de säger även Polisen!
Uppfödaren har gått ut med falska anklagelser som sprids över nätet och anklagar mig för det här: Hon köper djur på avbetalning för att sedan säga till uppfödaren att djuret är sjukt och har behövts avlivas. Sedan säljer hon djuret vidare. Hon förfalskar köpekontrakt.
:cry::mad:

Enligt polisen så kan hon dömmas för falska anklagelser och även bli skadestånds skyldig, vi har gjort flertalet anmälningar och de slutar uppe i rätten har ja för mig dom sa, men va ska man göra när hon hänger ut mig över allt för falska anklagelser och sen snokar i mitt privatliv och även de hänger hon ut på nätet och söker upp folk som ja kanske är osams med, och har även gjort anmälan för de oxå!! :mad::cry:

Hur svårt det än kan vara, så skit i henne och hennes skitsnack.

Det tar bara energi från dig.

Polisen är ju inkopplad och de värsta är att ingen tror på mitt ord, ja står helt maktlöst tills polisen kan göra nått, inte fasiken kan ja låta henne sända ut detta falskigheter på tv 3 efterlyst, hon är sjuk i huvet, ja ser att folk varnar för mig och går även ut med mitt namn..
:mad::cry:

Jag sitter med Orginal kontraktet!!

Hon gick ju även ut i TV 4 och sen trädde ja fram med saningen då förvärra hon de hela juuu, :confused:

är ju sugen på en ny hund, men mina vänner/familj tycker att ja ska lugna ner mig nu tills allt har lagt sig och lugnat sig så kan ja skaffa så småning om i stället, dom kanske har rätt va tror du??? Hur skulle du ha gjort?? Dom vill inte att ja ska hamna i trubbel i gen!:eek:

Är inte helt säker på att jag förstår detta?
Har du köpt en hund och har köpekontrakt på den?
Ja då är hunden din.
Där ska inte vara några proplem med det, är ju bara att visa upp köpekontraktet,
Under förutsättning så klart att den som sålde hunden till dig, också ägde den??
Om det var en stulen hund, tror jag den måste lämnas tillbaks till ägaren
:confused: är inte så juridisk kunnig, men så måste det väl ändå vara?
Annars är det ju riktigt synd om den rätta ägaren...

Hunde har ja köpt i GOD TRO, men fick tyvärr avlivas pgr av saker, men ja sitter med ORGINAL kontraktet ja, men nu anmäler hon mig högt och lågt, hon gick ut på tv 4 mälardalen med falska anklagelser,
hon sprider falska rykten på nätet, hon har även gått ut till Efterlyst!

Jag fattar inget ;)

Har du köpt en hund så är det din och du avlivar den om du vill det.
Var hunden sjuk när du köpte den? har hon inte valpkullsförsäkring?

tyvärr så gick inte de på försäkringen :confused:

Hunde har ja köpt i GOD TRO, men fick tyvärr avlivas pgr av saker, men ja sitter med ORGINAL kontraktet ja, men nu anmäler hon mig högt och lågt, hon gick ut på tv 4 mälardalen med falska anklagelser,
hon sprider falska rykten på nätet, hon har även gått ut till Efterlyst!

Vad menar du med god tro?
Var hunden stulen???

Nej Hunden är INTE STULEN :mad:
Jag har köpt den!!!

Hon menar självklart om hunden var stulen innan du köpte den. Jag undrar också vad du menar köpte i god tro. För är just så man säger om man tex köper en cykel och man tror att den som säljer är ägaren till cykeln, men det visar sig att cykeln varit stulen från början.

Men jag fattar fortfarande inget. Du skriver så kortfattat.
Varför ska uppfödaren gå till tv mm om du köpt en hund och betalat för den?

kan du inte försöka skriva ner hela historien så vi förstår proplemet?

Vad jag förstår så är det ingen valp?
Utan en äldre hund?
Som du köpt med köpeakontrakt?
Hunden var därefter agresiv och du avlivade den?

Varför skulle uppfödaren (uppfödare är den som fött upp hunden) eller är det säljaren, lite oklart där, gå ut på TV om detta:confused:
Vilket program?
Och vad är det hon säger?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 008
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
2 162
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 257
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 491
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur