Se bara till att undvika de jämrans kontantfria bankkontoren!
Det vore oerhört nesligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se bara till att undvika de jämrans kontantfria bankkontoren!
Det har vi olika åsikter om. Öl, ja men vin... alkoholfritt vin är enligt mig odrickbart.
Jag anser det finns viktigare saker att bråka med tonåringar om än nåt glas vin eller två. Men det är väl för att det fungerar väl i min familj än så länge, det ser så olika ut.
Låter ungefär som mina. (Men jag skulle gärna se att den äldsta var lite mer förtjust i rödvin än hon är. Den yngre visar tecken på ölsnobberi. Dyra vanor håller ju konsumtionen automatiskt på lagom nivå.)Menade ffa nya drycker. Alkoholfritt vin är sällan bra alls. Ölutbudet har dock stärkts rejält de senaste åren. Te, kombucha, must etc.
Har aldrig bråkat med mina barn om alkohol. Det har aldrig varit en särskilt viktig fråga för dem. Och ingen av dem är nykterister. Men de är trygga i att vara nyktra också.
Hur gör man ens? Tvingar personalen att swisha de virtuella pengarna?Det vore oerhört nesligt.
Jag har inte pratat om att köpa ut, alls, utan om att låta sina nästan myndiga barn smaka lite öl eller vin hemmavid om de så önskar.
Ja! Alkoholfria hyllan på bolaget är toppen!Dessutom finns idag en myriad av alkoholfria drycker förutom läsk () som är minst lika bra eller bättre än ett glas rött/vitt.
Hur gör man ens? Tvingar personalen att swisha de virtuella pengarna?
100% blåbär eller vad den heter skulle jag absolut kunna tänka mig till en sjysst middag. Hade lätt kunnat sumpa vin för denDet har vi olika åsikter om. Öl, ja men vin... alkoholfritt vin är enligt mig odrickbart.
Jag anser det finns viktigare saker att bråka med tonåringar om än nåt glas vin eller två. Men det är väl för att det fungerar väl i min familj än så länge, det ser så olika ut.
Jösses!Det har hänt i verkligheten. En kassörska bad rånaren om leg så att hon kunde överföra pengarna till rånarens konto. Sedan åkte polisen hem till rånaren för att ta hand om ärendet.
Men att sumpa alla sorters vin för den? Det blir ju en rätt drastisk inskränkning.100% blåbär eller vad den heter skulle jag absolut kunna tänka mig till en sjysst middag. Hade lätt kunnat sumpa vin för den
Nu väljer jag ett inlägg lite slumpmässigt.
Men varför är det så viktigt att ungdomar ska få smaka på alkohol innan 18-årsdagen?
Varför föreställer det så spännande?
.
Precis. Om mina barn inte hade så stark ärftlighet för alkohol hade ju min egen syn säkert varit lite mindre Carl Bildt (ni har väl sett det klassiska med en ung CB "i den här skolan följer vi lagen..."). I vår familj kan vi inte dricka alkohol pga detta helt enkelt.Det har vi olika åsikter om. Öl, ja men vin... alkoholfritt vin är enligt mig odrickbart.
Men att sumpa alla sorters vin för den? Det blir ju en rätt drastisk inskränkning.