Köpa travhäst?

Gabbi

Trådstartare
Jag är jättesugen på att komma närmare travet igen, då jag inte längre jobbar med det. Många med god ekonomi eller ett kompisgäng köper sig säkert en fin häst i min sits, men att göra det och sätta den i proffsträning har jag på inga villkorsvis råd med.

Finns det proffstränare i många olika prisklasser? Med tanke på vad bara stallplats kostar runt Stockholm, så kan jag ändå gissa priset ungefär. Tränar de flesta här sina egna hästar på egen gård? (Någon sådan har jag tyvärr inte.)

Visst andelsalternativet finns ju också, men det känns inte så festligt att ha en tusendel i en häst. En fjärdedel till en halv vill jag nog helst ha om jag inte kan äga själv, men då är vi återigen uppe på det höga priset....

Sv: Köpa travhäst?

Priset på träningsavgifter beror nog mer på vilken tränare man har..ju bättre desto dyrare så det finns säkert "billigare" även i sthlm.
D>e flesta amatörer kanske har egen gård alt att man hyr in sig nånstans och sköter allt själv. Så om du har en delägare med b licens kan ju denne stå för licenser´n o träningen till ett bättre pris...dock bör man nog vara väääääldigt bra kompisar om man inte ska bli osams i framtiden...eller att den som tränar har helt fria tömmar :D

Nej, jag tänkte på det, att det är nog ingen höjdare att köpa häst med en kompis.

Har du någon uppfattning om träningskostnader hos en mindre känd tränare? (Givetvis utan att inskränka i hästens välmående genom sämre skötsel, bara mindre namnkunnig.)

jag rensar lite i tråden, då vissa ämnen inte hör hemma på forumet
sen, i förebyggande syfte, håll tråden fri från allt som kan liknas vid tips om tränare, hästar att köpa etc om tråden ska få vara kvar!

Absolut, jag är mest intresserad om allmänna prislägen, dvs om det finns alternativ under de 9-10.000 som många större tränare tar, och hur andra har löst det.

Jag vet inte om dte är möjligt elle rintressant för dig, men det finns ju hos en del en möjlighet kanske att göra en deal o få ner månadskostnad.

Tex du jobbar i stallet lite då o då.
Tar hand om din egen häst
Högre % på insprunget

Jag vet inte om dte är möjligt elle rintressant för dig, men det finns ju hos en del en möjlighet kanske att göra en deal o få ner månadskostnad.

Tex du jobbar i stallet lite då o då.
Tar hand om din egen häst
Högre % på insprunget

Bra ideer så hade vi det ibland där jag jobbade så körde jag eller tränaren jobben och ägaren tog hand om lånsamkörningarna och mockade stallet åt oss en dag i veckan. Fungerar bra tycker jag om man vill hålla nere kostnaderna.
Fungerar bättre hos en amatör tränare än proffs bör tilläggas här.

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
31 353
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 646
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Hej,mina vänner på Bukefalos. Jag kallar er mina vänner,för detta forum är verkligen fantastiskt. Man får ett så oerhört fint stöd och...
Svar
19
· Visningar
4 756
Senast: _Taggis_
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka