Köpa tävlingshäst utan vet. besiktning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rikkan
  • Startdatum Startdatum
R

Rikkan

Gör folk det i dag?
Är det vanligt att köpa en starthäst från utlandet utan att kolla upp den före köpet?
Tycker att det låter lite märkligt...vad anser ni?

Sv: Köpa tävlingshäst utan vet. besiktning

Rikkan skrev:
Gör folk det i dag?
Är det vanligt att köpa en starthäst från utlandet utan att kolla upp den före köpet?
Tycker att det låter lite märkligt...vad anser ni?

ALLT beror på! Om det är okänt så nej, men känd häst/garantier, prov månad osv så ja.

Sv: Köpa tävlingshäst utan vet. besiktning

Det beror på... Hur mycket kostar den, känner man till hästen, har man sett den tävla? Vad har den för tidigare prestationer och vilket land man handlar från.

Jag vet många som sålt osedda starthästar till utlandet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 645
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 846
Senast: morgaine
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 467
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 940
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10