Köpa sadel direkt från tillverkaren?

S

Spider84

Går det överhuvudtaget?
Jag vill ju ha tag i en Henri de Rivel Hopp Exklusiv och har letat begagnad från mitten av sommaren, men inte hittat någon som passat. Jag kan ju köpa ny, men då ska ju den som säljer den ha ut sin del också (självklart) och då springer genast priset iväg och jag ska köpa en ny skolsadel nu också så priset känns viktigt.

Så jag funderade på om man kunde komma undan lite billigare genom att köpa sadeln direkt från tillverkaren.
Om det går hur får jag i så fall tag i dem?

Tacksam för alla svar jag kan få!! :bow:

De flesta tillverkare säljer inte till privatpersoner just på grund av att då skulle de inte få göra annat, och deras återförsäljare skulle ju bli lite småsura också...

:devil: :angel:
Förstår inte alls vad du pratar om.... :D

Nu verkar det i alla fall som att jag fått tag på precis en sådan sadel jag vill ha, som är två år gammal och för ett vettigt pris.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 114
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 880
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 684
Senast: Lixiigirl
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar