Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
är ridtravare en lämplig ras för oss som inte har några krav på hästen förutom att den ska gå att rida ut på och inte bli rädd för något men inte har så mycket pengar?
hur små kan de vara?
Det viktigaste man ska tänka på vid valet av ridhäst är att INTE, ALDRIG någonsin välja en travare. De är inet och kommer aldrig att bli lämpliga ridhästar. Obekväma gångarter, tävlingstemperament etc.
vill man ha en körhäst kan man ju välja en travare men absolut inet att rida på.
Krävs så otroligt mkt jobb bara för att kunna åka avslappnat rakt fram.
Mångas ridintresse ahar avstannat/försvunnit för att man skaffat sig just en travare.
Det känns som du vill köpa en ridtravare pga det låga priset....och som det låter (ursäkta om jag har fel) låter detta som din första egna häst och du är lite osäker som ryttare. Då skulle jag hellre se till att spara ihop tillräckligt med pengar och köpa mig en säker läromästare. Du kommer ha det mkt roligare, och kan lära dig på ett säkert sätt. Synd att köpa en häst för att den är billig och sen "skiter" det sig och i värsta fall blir du kanske rädd för häst/ridning i slutändan.
nej vi har haft hästar i 2 år nu. och testat lite olika raser. problemet är att vi inte helt enkelt har råd att köpa en häst för 40 000. våran erfarenhet är att de hästar som det står i annonsen är tävlad osv. har visat sig vara hur het och stressad somhelst vilket inte lämpar sig för våra uteritter, vi vill helt enkelt inte köpa en så dyr häst och så skiter sig allt.