kaninälskare
Trådstartare
Är det någon här som köpt en ridskolehäst?
Var den tillsalu, eller la ni ett bud till ägaren?
Var den tillsalu, eller la ni ett bud till ägaren?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att det är svårt att köpa loss en "fungerande" lektionshäst. Alla fall jag känner till har antingen varit gamla hästar eller hästar som inte trivs i verksamheten.
Ja men verkligen. Jag minns att jag lyssnade på någon podd om ridskoleridning (kan det vara Ridpodden?) där en ridskolechef talade om hur lång tid hon räknade med att det skulle ta innan hästarna var "fullt ut" i verksamheten. Upp till fem år var svaret. Inte konstigt att man ogärna släpper en välfungerande häst som man lagt den tiden på - det bör ju ta ett bra tag innan det faktiskt blir en plusaffär.Precis. En fungerande ridskolehäst är MYCKET värd för affärsverksamheten.
Tack för svar!
Finns en ridskolehäst på min ridskola som jag och många andra dock inte anser så passande. Jättebra i ridningen för en ridskola, men väldigt komplicerad i hanteringen och ridinstruktör måste finnas på plats för att kunna sätta på honom utrustningen.
I höstas var han otroligt smal, revbenen stack ut. Anmälde det och skickade in bilder anonymt till länsstyrelsen men ingenting hände.
Han inte inte ute till salu, men funderar på att lägga ett bud. Inget skambud såklart, men det syns att hästen inte mår bra och inte är anpassad för ridskola men sina svårigheter Som dessutom blir värre när barn och föräldrar klänger på honom och tror det är lugnt.
Cézanne blev en glad, trygg, tillgiven och harmonisk häst hos mig. När jag köpte henne var hon argsint, sparkade och bet åt andra hästar, och ständigt på helspänn.
De som träffade henne bara månaderna efter jag köpt henne frågade om jag drogat henne för att hon var så lugn.
Så förändringar behöver inte vara till det sämre. Dock hade hon under hela resten av livet svårt att vara ensam. Tur att hon fick avkommor som kunde hålla henne sällskap