cherie
Trådstartare
Jag och sambon hade inte tänkt köpa radhus eller ny lägenhet förrän om ett par år. Men plötsligt har det dykt upp ett "unikt" objekt på Hemnet i den stad vi vill till. Perfekt läge, perfekt storlek, perfekt pris. Lite för tidigt, men... Det finns så få av dessa radhus och jag kan inte hitta att något av dem har sålts de senaste 8 åren i alla fall... Så vi känner att vi i alla fall måste dit och kolla på det. Detta är en bostadsrätt (radhus) och efter att ha synat årsredovisningen så kan jag se att det är en otroligt välskött liten förening.
Nu blev det ju plötsligt snabba puckar här. Och det är möjligt att detta radhus piper iväg långt bortom vår budget. Men OM, om det här skulle bli aktuellt - vad behöver vi tänka på? Vi ska kontakta banken för lånelöfte så fort som möjligt - men sen då? Vi har aldrig köpt varken lägenhet, radhus eller hus tidigare. Bör vi besiktiga? Vad ska besiktigas? Hur mycket kostar det? Osv osv.
Nu blev det ju plötsligt snabba puckar här. Och det är möjligt att detta radhus piper iväg långt bortom vår budget. Men OM, om det här skulle bli aktuellt - vad behöver vi tänka på? Vi ska kontakta banken för lånelöfte så fort som möjligt - men sen då? Vi har aldrig köpt varken lägenhet, radhus eller hus tidigare. Bör vi besiktiga? Vad ska besiktigas? Hur mycket kostar det? Osv osv.