Köpa pulsmätare

P

Patzy

Har starka funderingar på att köpa en pulsmätare. Frågan är då: vad ska man köpa förnågon? :confused: Någon som har erfarenheter? Bra - dåligt?

Sv: Köpa pulsmätare

Har köpt en polar från hemsidan distansritt.nu . Har dock ej provat den ännu så jag får återkomma. Jag köpte en sådan som man har när man rider men du kanske vill ha en sån som man har i gaten?

Vad vill du ha för pulsmätare?
En till ridning? Ett pulshandtag eller midjebälte till veterinärgrinden?
Vill du kunna samla infon på dator?
Ska det vara en kombination med GPS?
// Linda

Jag hänger på och frågar här :).

Fick en pulsmätare i julklapp av min snälla make. För ridning plus midjebältet till grinden. Jag hade nog tänkt att pulshandtaget var smidigare..men blir lite velig om jag ska byta eller inte..

Pulshandtag eller midjebälte? Vilket är bäst ;)

Jag har midjebältet.
Den stora fördelen är att du har båda händerna fria till att göra annat medan bältet hela tiden mäter pulsen. Fäst klockan i bältet så den hänger där o kyl samtidigt. Då kan du hålla koll på vad som händer med pulsen (upp eller ner) medan du fixar i ordning hästen.
// Linda

Tänkte mig en sådan man kan ha när man rider. Är (förtillfället) inte så inne på den med GPS utan mer på Polar easy... Vill "bara" lättare kunna se pulsen.

Vilken modell köpte du? Återkom gärna när du provat den ;)

Har ju som sagt kollat på en polar easy. Men har jag förstått rätt att man inte kan använda den i grinden? Att den måste sitta fast i sadeln?

Sadeln hjälper elektroderna att sitta fast. Tar du bort sadeln så får du i så fall stå och hålla elektroderna på plats.
Men börja med en sån och om du sedan vill kan du köpa till ett midjebälte. Då borde det räcka med själva bältet och så kan du ha den klockan som du redan har.

Det är just när man rider och minuterna innan man fått av sadeln som är svåra att mäta på annat sätt. När du väl fått av sadeln så kan du alltid ta fram stetoskopet.
// Linda

Också jag har av och till funderingar på att investera i en pulsmätare ridning + bälte för grinden, både för ritterna och för att kunna hålla lite koll vid träningen på hemmaplan..
  • GPS (kunna se sträcka, tempo, hur länge vi varit ute)
  • Pulsen
  • Behöver inte kunna spara på dator (skriver upp det i träningsdagboken)
  • Inte super-avancerad att använda (jag är en av världens mest otekniska människor..)

Kika även på Garmin Forerunner. Sök här på distans så hittar du lite. GPS som man kan komplettera med pulsmätare.
// Linda

Livar upp en gammal tråd så jag inte behöver skapa någon ny som nån moderator sedan tar bort..
Jag har en fråga till er som innehar både pulsmätare och GPS, och då menar jag en "arm-GPS", tex Garmin forerunner 201.
Nu är det så finurligt att det finns så man kan kombinera (ex forerunner 301/305 + V-Max) men det är alltså inte det jag syftar på.
När ni rider med bägge, har ni då två klockar på armen eller tar ni varsin ärm, eller kanske varsin gång istället?
Hmm..
/Emma S

Liknande trådar

Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 836
Senast: Mineur
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
689
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Jag blev oförhappandes med en Lhasa apso Hon var nerklippt men sonen vill ställa ut då hon har en kanon stam. Men hon var inte så bra...
2
Svar
28
· Visningar
1 688
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar