köpa osedd häst, kommer med hästbuss.

L

linda_04

Jag ska köpa en häst som jag bara sett bilder på. tyvärr har vi inte tid att åka långt nu och titta och hämta själva, utan han ska åka hit med hästbuss. hur skulle ni göra med betalning? Så det blir "rätt" för både köpare och säljare? ska man skriva nått speciellt kontrakt mm. ge mej lite tips :)

Sv: köpa osedd häst, kommer med hästbuss.

Jag skulle köra på förskottsbetalning eller en remburs.

I kontraktet hade jag skrivit med att man har rätt att lämna tillbaka hästen inom 10 dagar efter leverans om man vill, men att hästen då ska besiktigas innan. Samt att köparen betalar transporten tillbaka.

hur funkar remburs?

Remburs funkar så att banken håller pengarna tills tex föraren på transportbolaget ringer och säger att han sätter hästen på lastbilen.

Det innebär dock att transportbolaget måste komma under öppettiderna på banken.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 148
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 711
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross
  • Stillsam sysselsättning?