Köpa Lusitano !

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Köpa Lusitano !

Jag har köpt min första Lusitano och är helt förälskad !! Han har ett psyke som är helt fantastiskt, mkt motor utan att vara nervig. Rör sig jättetrevligt och otroligt ambitiös och lättjobbad. Cool i ALL hantering. Har inget negativt att säga om denna killen :) Kommer inte att sälja han för allt smör i småland ;)

HAn har allt jag vill ha och lite till. Detta har gjort tt jag funderar på att sälja mitt hbl och köpa en lusitano till. Men vill ha den typen som min har.

Lägger in 2 länkar på han. Inte jag som rider på filmen då en tjej rider han åt mig 3 månader nu då vi bygger stall osv..OBS: Den som filmar gör det från hästryggen därav lite snurrigt ibland :)
http://www.youtube.com/watch?v=bMe6tjwfbjo&feature=player_embedded#!
http://www.youtube.com/watch?v=mToB86XpkhM&feature=player_embedded

OJ! Till och med jag som är extremt svårflörtad när det heller allt som har med PRE/Andalusier/Lustiano måste medge att det här var en riktigt fin pålle :love: En riktig sporthäst!!

Jag har köpt min första Lusitano och är helt förälskad !! Han har ett psyke som är helt fantastiskt, mkt motor utan att vara nervig. Rör sig jättetrevligt och otroligt ambitiös och lättjobbad. Cool i ALL hantering. Har inget negativt att säga om denna killen :) Kommer inte att sälja han för allt smör i småland ;)

HAn har allt jag vill ha och lite till. Detta har gjort tt jag funderar på att sälja mitt hbl och köpa en lusitano till. Men vill ha den typen som min har.

Lägger in 2 länkar på han. Inte jag som rider på filmen då en tjej rider han åt mig 3 månader nu då vi bygger stall osv..OBS: Den som filmar gör det från hästryggen därav lite snurrigt ibland :)
http://www.youtube.com/watch?v=bMe6tjwfbjo&feature=player_embedded#!
http://www.youtube.com/watch?v=mToB86XpkhM&feature=player_embedded

Fina fina Ville!! :love: Det skär lite i hjärtat när jag ser honom... han hade passat så bra hemma hos mig.... och det hade vart lite härligt o flyga runt på seriebyten istället för att få unghästen att förstå halt ^^ Men det är skönt att han kom till någon som gillar honom lika mycket som jag.. för då får han de gött!

Hans längningar är dessutom något utöver det vanliga när man verkligen får till det och jag gillar dem skarpt men i övrigt har han ju ingen jätte trav.. men resten i honom väger upp alla gånger :)

// Helen

OJ! Till och med jag som är extremt svårflörtad när det heller allt som har med PRE/Andalusier/Lustiano måste medge att det här var en riktigt fin pålle :love: En riktig sporthäst!!

Han är helt galet fantastisk att rida! Jag provred honom förra hösten och föll pladask! Dock slutade det med att jag hamnade med ett halvblod istället och det skär lite i hjärtat när man ser honom..
Man fick lixom en sjuuuklig adrenalinkick av att rida honom.. jag satt och fnissade i en halvtimma och det kändes som att jag kissat på mig haha! Han är minst sagt något speciellt den hästen!:bow:

men varför köpte du inte den då om du var så glad vid provridningen?

det är min erfarenhet också, efter att ha jobbat med hästar i Spanien och även varit på ridresa i Portugal. Men det finns lusitanos som är mer som PRE också (lusitanons stambok är väl öppen för PRE?).

*kl*
Nu låser jag denna. Har fått radera x antal inlägg pga reklam för både hästar och evenemang. Vill man annonsera gör man det under annonssidorna.

/moderatorn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 618
Senast: BornAgain
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar