Köpa Lusitano !

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Köpa Lusitano !

Jag har köpt min första Lusitano och är helt förälskad !! Han har ett psyke som är helt fantastiskt, mkt motor utan att vara nervig. Rör sig jättetrevligt och otroligt ambitiös och lättjobbad. Cool i ALL hantering. Har inget negativt att säga om denna killen :) Kommer inte att sälja han för allt smör i småland ;)

HAn har allt jag vill ha och lite till. Detta har gjort tt jag funderar på att sälja mitt hbl och köpa en lusitano till. Men vill ha den typen som min har.

Lägger in 2 länkar på han. Inte jag som rider på filmen då en tjej rider han åt mig 3 månader nu då vi bygger stall osv..OBS: Den som filmar gör det från hästryggen därav lite snurrigt ibland :)
http://www.youtube.com/watch?v=bMe6tjwfbjo&feature=player_embedded#!
http://www.youtube.com/watch?v=mToB86XpkhM&feature=player_embedded

Fin, har du importerat själv? Är den född -02? Har hört att alla som är född samma år har namn som börjar på samma bokstav (iaf de portugisiska) :)

Japp han är född 02 :) Köpt han från Paulo Bastos..JAg är verkligen jättenöjd :)

Tack :D Ja han har ju faktiskt d...Otroligt fin typ på han. Väldigt flott ! Han ska troligtvis starta MSV i slutet av augusti :)
Vill som sagt va ha en till lusitano men svårt att hitta just d jag vill ha !!

Kul att han ska tävla! Visa halvbloden var skåpet ska stå! :) Uppdatera gärna hur det går i "Spanska hästar"-tråden i "Gnägg". Det är även en hel del med Portugiser som skriver där.

Hej på dig! Kul att se din fina häst här! Jag tycker att du skall starta en egen tråd på "gnägg" istället. Mig veterligen så finns det ingen lusitanotråd så det är ju på tiden :).
Kram! Kryddan

Kanske jag skulle göra men jag brukar glömma skriva sen :) HAn är verkligen jättefin !! Igår bytade han i varje på volten för skojs skull :) En riktig pajas det där :laugh:

Fast du behöver inte skriva mer på tråden, bara starta den. Jag kan göra det om du vill. Fast då får du lova att lägga in några filmer och bilder på Violino!
Du fååår inte skriva sådana läckra grejer om honom, jag dööör av
avundsjuka!

Haha, ja underbara hästen :) Ska se om jag startar en ! Förresten, väntar på film på skimmeln du vet. 10 000 euro kostade han..Den andra som är mer utbildad..45000 euro :eek: Det tyckte jag var dyrt !! Violino är fasiken bättre än han...

Den där såg jättetrevlig ut! :)

Lusitanos ger ju intrycket att ha lite mer sporthästmodell om man jämför med PRE. De har liksom längre ben.

Det var därför jag fastnade för denna pga hans typ :) Högrest, ädel och långa ben. Rör sig lite större än andra jag sett. Inte bara uppåt. HAn har en fantastiskt fin ökad trav denna pärlan. Sen att han har ett kanonpsyke är ju inte fel !

Vilken trevlig kuse:d en sådan vill jag oxå ha,första som jag sett som har en trevlig trav:laugh: ska prata med han Paulo om att jag vill ha en som rör sig som din. var hos honom för ett tag sedan och red, men den hästen var inte något för mig. Men som sagt han kunde ju ta hem åt en oxå. om du har lust får du gärna PM a mig om vad han kostade :bow:

Provade du skimmeln som han har till salu nu ? Han ser trevlig ut på bilderna men jag vet ju inte hur han rör sig :)

Trevligt att du kände igen honom..Ska bli kul nu när han ska tävla och se hur det går..

Ja jag har provat den,superfin och trevlig men det klickade inte riktigt mellan oss:grin: Lite mycket pengar oxå, för han gjorde inte rena byten och fattade inte riktigt att göra en sluta. Tyvärr hade han inte så fina gångarter som din:d
Vill ha en Lusse som din :banana:

Men va kul :) Jag har varit sugen på att kolla på den ! Men vill ha samma rörelse schema som min..Var därför jag fastnade för han..:) Skitsvårt när man hittar en typ man vill ha. Svårt sen ;) Men se om han kan hitta nån...
HAr en tjej som rider min nu då vi renoverar upp ett stall pga av flytt. Hon hade fått en grym trav på han ur passagen :d Nugäller det bara att sträka han så han orkar hålla den sen :9

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 618
Senast: BornAgain
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Vad gör vi? Del CCVII