Köpa laptop!

mysboll

Trådstartare
Vilken ska man välja?
Vill gärna ha så stor skärm och så stor hårddisk som möjligt. Helst ska den vara rätt snabb oxå.
Jag ska mest använda den till att redigera bilder, surfa och spela lite.

Har snöat in på denna för tillfället:

Acer TravelMate 5623WSMi
Acer_TM5620.jpg

Vad tror ni om den? Eller finns det något bättre alternativ? Vad har ni för datorer? Givetvis ska den vara så billig som möjligt oxå. ;)

:bow:

Sv: Köpa laptop!

Jag har själv en Acer Aspire 5002WLMI (ett år gammal).

När jag skulle köpa den satte jag upp ett antal krav som skulle uppfyllas
ex.
mobilprocessor
mycket RAM
möjlighet att kunna köra Vista
DVD-brännare
bra batteritid

Just den tråden hjälpte inte mig så mycket men jag ska kika runt lite.

Vad tycker du om din dator?

Det är första datorn sen -95 som jag inte bygger själv.

Jag gillar den, över förväntan faktiskt.
Det jag inte gillar är att USBportarna sitter på höger och framsidan. Jag trivs inte med paden så jag har mus vid sidan.

Jag har sett att de nyare modellerna av Aspiren har bl.a. inbyggd cam. Det tycker jag kan vara lite onödigt. Men de har USBportarna på vänster sida och DVD:n på höger, vilket jag upplever som en förbättring.

Min burk var redan partionerad så det slapp jag. Men den var formaterad i FAT32 istället för NTFS. Det är tydligen vanligt att bärbara är det. Det tog ett tag innan jag fattade varför det inte gick att bränna DVD:er över 4GB. Jag byggde om min gamla 200GB HD till bärbar och den är i NTFS så nu funkar det.

Jag har en Acer Aspire 3000, tycker mycket om den :love: Duger åt mig som är student, jag spelar inte data spel längre så därför är datorn jätte fin :D Ska du däremot spela spel ska du ha en bra processor, bra RAM minne och ganska stor hårddisk.

Min burk var redan partionerad så det slapp jag. Men den var formaterad i FAT32 istället för NTFS. Det är tydligen vanligt att bärbara är det. Det tog ett tag innan jag fattade varför det inte gick att bränna DVD:er över 4GB. Jag byggde om min gamla 200GB HD till bärbar och den är i NTFS så nu funkar det.

Jag har en Acer TravelMate 2310 och jag är inte alls nöjd med min.Om jag visste det jag vet i dag så hade jag satsat på ett annat märke.
Först och främst så är det bara Acer som formaterar sina datorer i FAT numera och det kan vara krångligt att formatera om dessa datorer.
Sedan så är deras "recover skivor" inte kompletta utan man måste komplettera dessa,vilket tar en massa tid och kraft.
Men jag kanske bara har haft otur.......

Inte funderat på en mac?

apple_macbook_white.jpg

Kostar runt 10K. Har ALLT. Och så slipper du virus förstås.

Jag har Dells billigaste. Man kommer rätt långt med den också, är himla nöjd.

Nu har jag inte riktigt koll på den modellen du funderade på, men har en Acer Aspire 5102WLMi Turion X2, som jag är väldigt nöjd med!
Var noga med processor, den har stor betydelse.

Köpte min på inet data, www.inet.se (om man nu får skriva ut sådant).

Men det är en djungel av datorer!

Vad du än gör, köp inte en Mac! Du kommer bli galen på den! :eek:

Varför inte en Asus S6F? Den skulle passa in i din lägenhet! ;) ;) ;)

1.83006!imageManager%252F72977731.jpg

Kan säga att det blir ingen Acer iaf. Har inte hört mycket bra om dom, mest tvärtom. En mac är uteslutet. Jag vill ha en Sony Vaio men dom är ju såå dyra.. speciellt när jag vill ha 17" skärm. *suck*

Jag har en HP 9035 tror jag, måste kolla hemma. Jag är super nöjd :love: :D

Genom jobbet har vi IBM think pad och den funkar bra den oxå..

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska jag leta efter? Ny eller begagnad spelar inte så stor roll, vill ha en laptop som blir mycket för pengarna (vill komma undan så...
Svar
18
· Visningar
2 392
Senast: Raderad medlem 120709
·
IT & mobiler I helgen lyckades jag kvadda min dator som visserligen ändå stod på sina sista ben. Så nu har jag tagit det svidande beslutet att köpa...
Svar
19
· Visningar
1 195
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Båda mina laptops är helt enkelt för dåliga nu, men så är de till åren också. Jag föredrar att fortsätta med laptop då jag flyttar på...
Svar
7
· Visningar
971
Hundavel & Ras Jag har ingen hund men funderar på att skaffa en de närmsta åren. Som jag uppfattat det så verkar många gilla den här typen av tråd så...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 859
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb