köpa hund

S

Shettis_tjejen

Vi funderar på att köpa hund. Men hur mycket ska man räkna med att en liten hund kostar att ha i månaden?

Sv: köpa hund

Min lilla italienska vinthund kostar i månaden ca 300 kr för mat (3 kg av Royal Canin ngn sort). Försäkring går på 2000 kr per år. Sen kostar medlemskap i kanske kennelklubben, brukshundklubben, kurser, vaccinationer osv. Se'n skiftar det nog VÄLDIGT mycket på hur mycket lull-lull man köper till hunden :D

En Grand Danois äter 30 kg torrfoder i månaden, en chihuahua något mindre..........:)
Sedan skliljer det mycket vad det kostar att försäkra olika raser och vilken sorts försäkring man väljer.

Allt är beroende på vad dom äter för foder hur mycket dom äter om man tränar med dem går kurser osv..Utställningar.
Försäkring medlemskap i skk (som någon skrev ovan)
Vacc kostar sen får man vara beräd på ev vet besök.

Mina två av ras Siberian husky kostar i försäkring runt 2400 per år för båda två.
Sen kommer mat dom äter för ca 1400 kanske ink ben och leksaker så klart (lite bortskämda).
Skulle man sedan räkna med utställningarna så törs jag inte räkna upp kostnaderna=)

Vad är det för ras du är inne på?

Allt är beroende på vad dom äter för foder hur mycket dom äter om man tränar med dem går kurser osv..Utställningar.
Försäkring medlemskap i skk (som någon skrev ovan)
Vacc kostar sen får man vara beräd på ev vet besök.

Mina två av ras Siberian husky kostar i försäkring runt 2400 per år för båda två.
Sen kommer mat dom äter för ca 1400 kanske ink ben och leksaker så klart (lite bortskämda).
Skulle man sedan räkna med utställningarna så törs jag inte räkna upp kostnaderna=)

Vad är det för ras du är inne på?

Lite inne på Bichon frise (stavas?)

Det är väldigt svårt att säga. Det beror även på vad man får för hund. Får man en hund som är mycket sjuk så kan det bli kraftiga kostnader per månad. Blir dyrare med special mat, och veterinärbesök, ev mediciner osv. Det är alltid svårt att räkna ut konstander. En frisk hund kostar väl ca 300 kr i mat per månad.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 906
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: alex.ha
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd

Hästrelaterat