köpa häst, vad för häst ???

Sv: köpa häst, vad för häst ???

neää åkte och provred en häst som var både engelskt och western riden i fredags, men var betydligt mer westernriden, så är ju inget fel på ridtypen så...

okej, men känner ändå att jag vill att den ska kunna galopp skänkel /eller höft är så jag rider, rider mkt med sits har typ bara stöd i tyglarna och skänklarna runt om och rider mest med vikt, höft och sits.
Jo men så som du beskriver det skulle jag tolka det som att du kan få den att gå åt sidan när du vill och få den att fatta galopp när du vill, då kan den ju det jag kallar "galoppskänkel" sen hur man har lärt in det är ju en helt annan sak....

Man fattar väl inte fel galopp med flit, vill man fatta höger och hästen fattar höger blir det ju rätt ;) Byten fixar hon också. De gör dessutom jockeysarna när de löper och de sitte rinte direkt ner i nån dressyrsadel.

Trodde du menade galoppskänkel, fram med innerskänkeln och bak med ytterskänkeln.

Nu har jag inte koll på dagens priser alls. Men om ni ändå funderar på en ponny så finns det (eller fanns i alla fall för några år sedan) ganska många övervuxna ponnyer som inte var så dyra. Små stora hästar är nog inte så eftertraktade. Fast då är den kanske inte så lätt att sälja igen förstås.

Men om ni bara planerar att ha den två år så måste det egentligen vara bättre att ta en på foder? Eller hyra en kanske? Det kan man göra här nere i skåne i alla fall.

jo dom är också sjukt dyra nu. letade efter såna innan jag köpte ponnyn och dom få som fanns kostade 40+. och då letade jag tom efter äldre hästar, ca 13-18 år..

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 977
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 361
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 501
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 390
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30