Köpa grejer från utlandet!

A

anna210

Någom som köpt hästgrejer från utlandet - annat EU land?
Ska nog köpa sadel från England för det kan bli mycket billigare.
Hur fungerar det med moms? Blir det billigare egentligen?
Har varit inne på tullverkets hemsida och det verkar lite "luddigt" det där... :crazy:

Jag har köpt flera sadlar från Danmark och de har blivit billigare än här, trots den dåliga växlingskursen.

Det är ingen skillnad på att beställa i Sverige eller i ett annat EU-land om du är privatperson. Momsen är redan pålagd i det land du handlar från och det tillkommer ingen tullavgift. För företagare gäller lite andra regler som jag kan förklara om du är företagare.

Katrin

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
913
Senast: Tuvstarr
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 834
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat