G
GiG
Vad brukar gälla när det gäller betalning, vem står för kostnader för hovslagare/vet/foder/avmaskning etc fram till leverans, försäkring etc?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Welsh skrev:Jag står för allt fram till 6 mån ålder. Köparen får betala handpenning fram tills dess att det är dags att hämta fölet. Händer det fölet något så får köparen tillbaka handpenningen och jag försäkringspremien.
GiG skrev:Då står alltså försäkringen på dig fram tills den är sex månader? Hur stor handpenning i procent av köpesumman? Vad gäller om man vill ha ut hovslagaren oftare än normalt pga en liten felställning, eller om man vill att fölet ska ha tillskott som uppfödarna normalt inte ger?
en svart Mountain hingst månne? I såfall har jag producerat denNajtan Tabac skrev:Hej hej.
Köpte en fölunge igår som blir två veckor på fredag. Betalade hela summan igår och står för försäkringen. Men det är det ända fram till 15 februari.
Oavsett köpesumman så är handpenningen minst 1500kr. Nu ha rjag inte haft bekymmer med felställningar på mina fölungar och behöver heller inte ge tillskott. Jag föder ju upp ponnisar. OM det mot all förmodan skulle behövas något så står jag för det. Hästen är ju min fram till 6 mån ålder och är bara tingad. Köparen kan ju hoppa av innan allt är betalt och jag vill ju inte ha en häst som är feluppfödd på något sätt.GiG skrev:Då står alltså försäkringen på dig fram tills den är sex månader? Hur stor handpenning i procent av köpesumman? Vad gäller om man vill ha ut hovslagaren oftare än normalt pga en liten felställning, eller om man vill att fölet ska ha tillskott som uppfödarna normalt inte ger?