Köpa eller inte??

boccia

Trådstartare
har nu hittat min drömhäst, men vet inte om jag ska köpa den eller inte...:crazy:
Just nu kan det inte bli mer fel tillfälle för hästköp. :smirk:
Är gravid i v 32, och kommer inte kunna rida hästen på ett tag. Funderade då på att betäcka, då hästen har bra stam samt är premierad, men då kommer ju hästen vara högdräktig när jag vill komma igång ordentligt med min ridning igen efter föräldraledigheten. Har inte ridit sedan jag sålde min 3-åring för 2 år sedan, då jag väntade mitt första barn, så jag kommer ju vara lite ringrostig när det är dags att börja rida igen, och då är det ju inget kul att bara komma igång för att sen behöva dra ner på ridningen igen när hästen ska föla. Har verkligen beslutsångest. Egentligen borde jag vänta ett år med att skaffa ny häst, men samtidigt så känns denna häst som lite "once in a lifetime"...
Min man är väl inte helt positiv till hästköp i mitt tillstånd, men kommer inte hindra mig om jag bestämmer mig för att det är det jag vill göra.

Råd från några kloka bukare önskas. Vänta eller köpa nu??

Sv: Köpa eller inte??

Jag hade väntat. Det finns så många klipp och så många drömhästar. Det hade varit mitt val. Svårt i början men inget jag hade ångrat när den största besvikelsen lagt sig.

Men du ska såklart följa ditt hjärta. :bow: Ingenting är omöjligt och det kan bli hur bra som helst!

Har funderat i samma banor...barnen är bara små en gång, hästar finns det många av (det var därför jag sålde min unghäst när jag väntade min dotter, fast jag hade sagt att jag ALDRIG skulle sälja honom. (Lånade ut honom ett tag till min lillasyster, men hon red bara 2 ggr/månad och då känndes det bättre att sälja, även om det var jobbigt).

hade hästen jag nu är intresserad av varit yngre så hade jag garanterat slagit till och köpt henne, men hon är trots allt 16 år, och då vill man ju kunna utnyttja hästen de år hon har kvar (som ju iofs kan vara många)

Svårt!!!!

Jag hade absolut VÄNTAT!
Säger som andra här: Barnen är bara små en gång....
Min minsta var 2,5 år då jag "började om" med hästarna och det var svårt nog då att få tiden att räcka till.
Man ska ju inte bara hinna med, utan det ska ju helst vara kvalitéts-tid med hästen. OCH med barnen!

Jag upplevde det (trots att mina var så "stora") lite som om jag inte räckte till riktigt vare sig med barnen eller med hästen. Hade även börjat jobba då....

Ta tillvara på småbarnsåren och satsa helhjärtat på det. Häst hinner du med sedan och det finns som sagt många drömhästar bara man ser sig om!

Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Emro
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
620
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 657
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar