köpa eller inte köpa?

Sv: köpa eller inte köpa?

Men det där kan väl inte den nuvarande ägaren tacka nej till!
Det är ju sådant som "vi" hästägare drömmer om att hitta efter avslutade karriärer ju!:love:

Med dom pengarna på kontot har han gjort sig förtjänt av att säljas för en symbolisk summa till dig!

Hur gammal är han?

OK, du är förlåten, det var ju faktiskt ganska omtänksamt av dig.

Men du vet hur det är, ibland kan man bara inte hindra sig. :d

Nu kapar jag din tråd ännu mer Netted..:o

Då sjunger vi "We shall over Come" nu då.:D
För du är förlåten av mig med!
Tack vare dina fantasier visste jag inte vart jag skulle titta någonstans när jag mötte "Mä Svajen"!
Ögonen skenade vildsint!
Jag skrek Ptrooooo! Ptrooo till dom och styrde upp dom mot staketet men det hjälpte inte!
Jag hade drabbats av Marty Feldmanssyndrome...

Marty_Feldman_ameri_186080m.jpg

Ringt ännu????
Om inte ring nu... Tänk om du väntar och han redan är såld....:crazy:

nää... och nu är klockan för mkt :o

jag har väntat i flera månader, tror inte han blir såld på 12 timmar... vet inte hur många försök han har gjort för att bli av honom! haha. försökt byta honom mot tyska hästar, försökt byta med mellanskillnad på hästbussar... :rofl:

du vet förresten vem hästen o tränaren är... ;)

Som de flesta säger, köp! Eller åtminstone ring och hör hur mycket de vill ha för honom. Är de inte blödiga finns ju risken att han försvinner till Malta, de betalar dyrt för hästar som sprungit in lite och i övrigt är fräscha... Även om de inte har någon riktig tävlingsglädje kvar. Så ring - direkt.

Aha, är han bara sex år!

Så det var en lysande (2-?) 3-åring som "stagnerade"?

Nu blir jag ju jättenyfiken på vem pållen är!:)

Men oavsett det så är det - i a f för mig - så himla svårt att hitta hästar man verkligen fastnar för.
Så du får väl fundera lite på det.
Försöka ta mod till dig och ringa. För att veta vad priset i så fall är osv.

Men du måste hålla oss uppdaterade!
-Capice?:p

Senast ändrad:

precis! jag kan pm:a namn, vill inte avslöja för mkt innan jag vet något..

men visst är det! känner också så, att det var mkt därför jag inte orkade med fd. hästen jag hade.
tycker man om en häst sådär extra så har man alltid tid för den :)

jag lovar att uppdatera.. tänkte ringa imorn, måste fasen det. kan inte skjuta upp det längre :)

Du menr han som provades i Monté också va?

Jag listade ut direkt vilken häst det är. :o

Utan att ha någon koll alls utan bara chansade. Ska nog köpa en lott i dag, eller vad tror ni? :D

Ghost, detta är en köpetråd så ang. lotten:

-Kööööööööööp!!:bump:

Själv trodde jag att Netted höll till uppåt landet och inte i vackra Småland. Så jag var helt ute och cyklade på en Båth-häst!:)

pma mig vem det är!

jag håller med, som tävlingshäst i nuläget är det väl inget att hänga i julgranen (med tanke på raden hon skrev).
Alternativet är ju att ställa av honom ett tag från allt vad trav heter, och bara tex ridtränas. Eftersom han är så pass ung kan han ju göra comeback om ett år!
Han står på banan då?
Många hästar har fått en revival genom miljöombyte.

Jag säger som min kära vän Conversation Piece brukar säga i dessa lägen: "Man ångrar inte det man gör, utan det man inte gör." :angel:

Den hade jag nästan glömt själv. Tack för påminnelsen.

Och så kommer ni alla ihåg -

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Med andra ord, det är bara att satsa på pållen.

Nu kapar jag din tråd ännu mer Netted..:o

Då sjunger vi "We shall over Come" nu då.:D
För du är förlåten av mig med!
Tack vare dina fantasier visste jag inte vart jag skulle titta någonstans när jag mötte "Mä Svajen"!
Ögonen skenade vildsint!
Jag skrek Ptrooooo! Ptrooo till dom och styrde upp dom mot staketet men det hjälpte inte!
Jag hade drabbats av Marty Feldmanssyndrome...

:eek: Hahaha :rofl:

Själv såg jag ut såhär nånting (dvs. innan du förstörde mina fantasier) :o:

19693492.jpg

gissa vem som gick och vann b-loppet i monté idag....................... :cool:
hästskrället har inte vunnit på över två år så självklart ska han göra det NU! från tillägg och dödens också....

så, jag blir inte med häst, än iaf.. :(

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
27
· Visningar
2 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat