Köpa betäckningsrätt

Nebraska

Trådstartare
Jag ska kanske köpa en betäckningsrätt i Sugercane Hanover. Men har några frågor,och vet inte vart jag ska vända mig :crazy: .
HUr kan man vara säker på att inte bli blåst?Vad behövs för dokumentation/kontrakt?
Vad kostar det med transportsperman,då han står i Italien?
Hur är det med platser?Som listhingst lär han ju bara ha 25 st?Och nog finns det väl fler betäckningsrätter?

Sv: Köpa betäckningsrätt

Nyfiken kan man alltid vara.
Att boka honom kostar i alla fall 30000 plus moms.

Jag skulle ringa hingstägaren och fråga. De kan säkert svara på vad det kostar och hur det är med platser. De vet också om det är något problem med den betäckningsrätten. (Om den inte är betald eller om det inte är rätt person som säljer den eller liknande.)

Jag kan tänka mig att det är viktigt att få veta av hingstägaren vad som konstituerar betäckningsrätten, alltså vilka uppgifter behöver de för att veta att du har en betäckningsrätt. På det viset kan du försäkra dig om att du får rätt uppgifter av säljaren och att inte betäckningsrätten säljs till fler personer och någon står med lång näsa.

Jag ska kanske köpa en betäckningsrätt i Sugercane Hanover. Men har några frågor,och vet inte vart jag ska vända mig :crazy: .
HUr kan man vara säker på att inte bli blåst?Vad behövs för dokumentation/kontrakt?
Vad kostar det med transportsperman,då han står i Italien?
Hur är det med platser?Som listhingst lär han ju bara ha 25 st?Och nog finns det väl fler betäckningsrätter?

Listhingstbegränsningen på 25 är borttagen sedan 2006, nu är det 150 som gäller. Det skiljer dock på hingstarna ändå beroende på att hingstägarna själva begränsar dem och tillgången på sperma kan också avgöra antalet ston.

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Cavallo
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 578
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 238
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar