En liten uppdatering till alla
Fick idag röntgen bilder och Journaler. Detta efter att jag ringde till dottern, försökte ta upp detta med att mamman hade varit otrevlig när jag efterfrågade men hon flummade bort det… suck. Förklara också varför jag ville ha dom.
Tyckte dock det var lite intressant när hon pratade om journalerna så sa hon att hon tyckte att det alltid lät mycket värre än vad det var när vetrinär skriver och använder tekniska termer.
Informationen innan jag fick journalerna var ju följande:
- Hälta
- Tendinit
- Ryggbesvär
- Hälta
(från juni - januari)
I journalerna så finns det besök maj (förra året) fram till januari.
Listar nedan
1: Hälta vid longering
2: mer Hälta, visade på böjprov denna gång. Reagerade i rygg undersökning. Reaktion SI led. Kunde släckas med bedövning.
3. Ungefär lika halt, flyttat sig. Blev stötvågsbehandlad (inflammation där fästet av senan fäster i benet). Inflammation på hovbrosk.
4. Mindre markering fram
5. Hälta igen
6. Ej ren på återbesök
7. Hovböld och hälta
8. Blev sämre efter skoning. Halt
Kort och gott en jäkla historia på 25 sidor. Tycker det känns konstigt att dom säger att detta beror på en överansträngning på grund av att hon gick barfota. Ryggbesvär framkom det att dom hade undersökt då hon knep med det när dom hade kommit in.
Tycker ju inte det känns super bra när jag sett detta. Skall kolla med egen vetrinär men är lite skeptisk till att en 4 åring (som den var) skall behöva åka in såpass många gånger för hälta, hur ska det gå när den börjar belasta kroppen mer och man börjar rida?
Tror helt ärligt min magkänsla är att avstå. Inte enbart på grund av journalerna utan pågrund av hur hela köp processen varit. Har bland annat ej fått kontrakt ännu då dom skall använda sig av standard från online (Jag tycker ju att man skall fylla i dessa innan så man vet på vilka premisser köpet går igenom)