kontrakt! vill ha snabba svar!

A

anny

ska skriva kontrakt idag på min nya häst. Vad bör jag tänka på att få med?! vill gärna ha snabba svar då vi åker för att skriva det ikväll! :eek:

Sv: kontrakt! vill ha snabba svar!

Du bör väl få med: priset på hästen (och hur betalningen sker), Om vet. besiktningen (vem betalade och av vem gjordes den/resultat), Hur hästen ser ut, Utbildning, ålder, kön, ras, stam, vad den har för papper, hur den är försäkrad. Sen kommer jag inte på mer men det gör säkert någon annan här ;)

Grattis till ny pålle :)

Bäst är ju att köpa färdigskrivna kontrakt! Där finns allt man behöver tänka på med.

Glöm inte att ha "oberoende personer" med vid kontraktskrivningen (dom ska skriva signatur), annars är kontraktet inte giltigt.

Jo, jag har vart med om fall där det var ogiltigt.! :crazy:

Lonely skrev:
Bäst är ju att köpa färdigskrivna kontrakt! Där finns allt man behöver tänka på med.

Glöm inte att ha "oberoende personer" med vid kontraktskrivningen (dom ska skriva signatur), annars är kontraktet inte giltigt.

Varför skulle ett kontrakt där både säljare och köpare har skrivit under vara ogiltigt utan någon annans signatur :confused:

Det är så på dom färdigköpta kontrakten iaf. Och dom blir ogiltiga utan det.

Lonely skrev:
Det är så på dom färdigköpta kontrakten iaf. Och dom blir ogiltiga utan det.

Jag har två sådana kontrakt hemma, det finns inte på något av dessa plats för någons signatur förutom säljare och köpare.

JAg har också 2 st kontrakt hemma, står ingenting mer än säljare/köpares underskrift...

Okejj jag ger mig :p Men det står så på mitt iaf. ;)

Lovisaleonora_ skrev:
Man behöver inte få ett kontrakt bevittnat för att det ska vara giltigt.

Kopior brukar ska vara bevittnade och jag antar att ni vill ha en kopia var av kontraktet, så om jag vore TS så skulle jag ta med de där oberoende personerna och låta de skriva på, för säkerhetsskull så att säga.

Som en av parterna skulle jag ALDRIG godkänna en kopia!

Jag KRÄVER original till bägge parter.

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Senast: warg
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 871
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
15
· Visningar
1 637
Senast: Imperiet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?