Kontrakt för utlåning av stos mage

MaRomer

Trådstartare
Nu är det dax att betäcka stoet!

Det är min kompis sto och "jag" ska betäcka henne.

Stoet kommer under hela tiden stå hos sin ägare. Hon står för stoets foder, strö, stall, vanlig försäkring, hovvård, tänder, vaccination.

Jag kommer stå för ALLA kostnader kring betäckningen. Så som bensin, avgifter på semin, hingstägare, extra försäkring, vet vård rörande betäckningen/fölet.

Vi har allt klart för oss helt enkelt.

Men är det någon som har ett bra kontrakt? En grundmall man kan använda sig av menar jag då. Vore super glad för lite tips då jag bara har vanligt fodervärdskontrakt från LRF. Och det är det inte tal om då stoet kommer stå kvar och ägaren vill stå för alla kostnader för "stoet".

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
22 386
Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 594
Senast: Pudlan
·
Ekonomi & Juridik Funderar lite på hur jag ska formulera ett kontrakt. Tänkte sälja mitt sto i vår, med fördel till avel, men att jag har kvar henne tills...
Svar
15
· Visningar
1 333
Senast: ameo
·
T
Avel Jag har fått klar tecken att låna min sköt hästs mage för att ta ett föl(har skött henne i 12år). Fölet kommer att betalas och ägas...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka