Kontrakt för medryttare

I

idalina

Ansvarig får gärna flytta tråden då jag inte riktigt visste var den ska vara.:D

Jag har nu haft min häst i över ett år, men märkte nu mot slutet att skolan började ta stryk. Det finns ju inte i min värld att underprioritera hästen, så skolan fick lämnas åt sidan. Jag bestämde mig därför att nu under sommaren ta god tid på mig och hitta en medryttare som kan hjälpa mig en eller två gånger i veckan.
Jag har nu hittat en helt underbar tjej som även har varit i stallet några gånger själv nu och kännt efter. Vi verkar trivas amed varandra alla tre. Hon skall främst rida ut i skogen eller träna lättare pass på volten.

Jag är bara så rädd om både häst och all ny utrustning (Ny kieffer sadel mm) Och jag vet att olyckor även händer den mest försiktiga och duktiga. :cool:

Så jag funderar på om man skulle skriva något kontrakt för vem som står för vad. kostnader och uppsägningstid mm. Vad tycker ni? overkill? Jag vill höra allt! ge mig förslag på punkter som skall tas upp i ett ev. kontrakt.

Kommentarer om att jag inte borde skaffa medryttare eller liknande undanbedes.

Sv: Kontrakt för medryttare

Självklart skriver man kontrakt med sin medryttare! :D

Där ska det stå hur hästen och utrustningen ska skötas, vem som står för ersättnign om något går sönder och allt som gäller! :laugh:

Sv: Kontrakt för medryttare

Jag tror att det finns färdiga kontrakt att köpa? Fast jag kanske har fel.

I vilket fall som helst skulle jag skrivit det allt som går att skriva i princip - vem som har ansvar för vad vid eventuell olycka skulle vara ett speciellt avsnitt. Då blir det nog lättare att lösa OM det skulle hända någonting oväntat.

Ärligt talat tycker jag inte det är overkill - för det är ju din häst det handlar om. Det är nog till medryttarens fördel om kontrakt skrivs också...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 376
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 644
Senast: Kjerulfia
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka